Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Per a que us sigui més facil de compartir, comparar, destriar ... us deixem aquí tots els videos en un sol post, de cada una de les taules en que es van desenvolupar les segones Jornades de dones liderant les TIC el passat 17 de Novembre

Tots els Videos de les 5 taules de les Jornadas Womanlidertic 2016

Canal Dones en Xarxa

Banners

Tarifes de Publicitat
Ni + ni - = s
Dones emprenedores i professionals
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Clínica de reproducció assistida BcnIVF








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 24-04-2018
>
<
Abril'18
llmamejovessum
262728293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6

Convocatoria destacada

Presentació de “Noies, les Tic són Nostres”
Presentació de “Noies, les Tic són Nostres”
Coctels&Net Especial "Les Tic són Nostres"
Societat del Coneixement

RethinkHER: Ellas deciden

divendres 5 de març de 2010

RethinkHER: Ellas deciden

Ahir es va celebrar en l’auditori AXA de Barcelona la cinquena edició del Rethink, el fòrum internacional de comunicació i branding més important d’Espanya. Però el més interessant de l’edició d’aquest any és que el fòrum es va dedicar completa i exclusivament a les dones. El Rethink es va transformar per un any en Rethinkher.

Vuit importants figures del món de la comunicació es van donar cita davant un auditori ple per parlar de com la publicitat, les empreses i el món dels negocis en general han vingut ignorant a les dones des de fa dècades, i de la importància de començar a aplicar la perspectiva de gènere a les seves estratègies i campanyes.

Es van tractar temes molt interessants com la representació de les dones en la publicitat, la pràctica absència de dones en els departaments creatius de les empreses, la importància de deixar a les dones expressar les seves necessitats (i no decidir-les a priori des d’una perspectiva masclista) o les noves “consumidores/productores” del món digital, aquestes noies joves no solament ignorades pel seu gènere, sinó per pertànyer a la primera generació de nadives digitals.

En cap moment es va plantejar la qüestió de gènere dintre de la publicitat com un tema al marge, aïllat. El canvi cultural i de paradigma que estem vivint en els últims anys entorn de l’emancipació de la dona, obliga a replantejar-se les coses des d’una perspectiva conciliadora, universal, que celebri les diferències i no que les utilitzi per a continuar soscavant la bretxa entre gèneres.

No es pretén crear un nou llenguatge exclusiu per a dones (tret que la conjuntura particular ho requereixi), sinó establir un de “bilingüe”, una forma de comunicació amb la qual es sentin identificats i bé representats tant homes com dones.

Altre tema bastant discutit, com s’apuntava abans, va ser la qüestió de la representació de les dones en els mitjans i la publicitat, tots estereotips: superdones, mestresses, ties bones i un llarg etcètera que coneixem molt bé...

Però es va filar més fi, doncs també es va criticar la representació de la dona “segura de si mateixa”, que sol ser més una reflex de la mirada masculina que un reflex real de la dona independent. D’això es va culpar en part al poc interès de les empreses a entendre a les dones i a l’absència d’una perspectiva femenina en l’interior de les empreses de publicitat: hi ha encara molt poques dones ocupant llocs importants en el procés creatiu, i quan hi són, tendeixen a adoptar atributs masculins, gairebé l’única manera de trencar el “sostre de cristall”.

I, per finalitzar, una dada. Potser que aquesta preocupació per les dones per part del món de la comunicació sigui el fruit de tots aquests anys de denúncia i de lluita pels nostres drets, o potser que cada vegada hi han més dones empresàries que aconsegueixen obrir-se pas en aquest món, i que estan fartes de veure’ns malament representades. Però, a més, no hem d’oblidar la data: les dones realitzem el 80% de les compres (o decisions de compra) a nivell mundial. Una xifra molt significativa com perquè se’ns segueixi ignorant.

Per més informació, visiteu: www.rethink.es

Per conèixer a tots els ponents, feu clic aquí.

Veure en línia : Amancay González Ballesi

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: