Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí
L’anunci de l’aniversari de la Reial Acadèmia Espanyola.
Una dona que parla com si fos ignorant renya al seu fill perquè aquest ha tirat a terra un pot de gerds i ara li toca a ella netejar-lo. Sort que arriba RAE, que neteja, fixa i dóna esplendor. I així, de sobte, la mare deixa de ser vulgar, parla com si fos Lope de Vega i la cuina queda niquelada. Aquest és l’anunci que l’Acadèmia de la Publicitat ha elaborat per retre homenatge a la Reial Acadèmia Espanyola en el seu tercer aniversari i que ha provocat les crítiques de les associacions feministes "pel seu contingut sexista i discriminatori cap a la dona".
La Federació de Dones Progressistes, la d’Associacions de Dones Separades i Divorciades i la Fundació Dones han emès un comunicat conjunt demanant a la RAE que desautoritzi l’anunci. "Aquesta és l’oportunitat perquè la RAE es posicioni en el camí cap a la igualtat entre homes i dones", subratllen les associacions, que denuncien també que la institució acadèmica no es caracteritza precisament per promoure la igualtat en el seu propi organisme. "En els seus 300 anys d’història, a penes vuit dones han estat acadèmiques de la llengua i dels seus 43 membres actuals, únicament set dones són acadèmiques", recorden les feministes.
Per a Yolanda Besteiro, presidenta de la Federació de Dones Progressistes, l’anunci "entela la imatge de la RAE i aquesta hauria de desvincular d’una cosa tan caspós i misogin". "La publicitat té molta influència a l’hora de visibilitzar la imatge de les dones, però ens hem adonat que l’autoregulació no està funcionant i potser caldria apuntar a un altre tipus de mesures", afegeix.
A més, les organitzacions van remetre un escrit a l’Observatori de la Imatge de les Dones de l’Institut de la Dona per denunciar la campanya. "El publicitari és un dels sectors on més es segueixen reproduint els estereotips sexistes i discriminatoris cap a la dona", conclouen.
L’anunci ha estat realitzat per l’agència Shackleton i la campanya s’està difonent en premsa, internet i televisió. Aquesta polèmica sexista se suma a la que va protagonitzar l’estiu passat Loteries, amb un anunci, que finalment va ser retirat, i deia: "Un de cada tres vol tocar-te. Deixa’t".
Font: Eldiario.es