EDICIONS:  2009  2010  2011 
2012
------------------------------
------------------------------
------------------------------
------------------------------

Blog del concurs

inici

Arxius: octubre de 2012

Tic, tac, tic, tac...se acaba el plazo para votar

dimarts 30 d'octubre de 2012

Tic, tac, tic, tac… s’acaba el termini per votar

Aquest divendres, dia 2 de novembre s’acaba el termini de les votacions populars de l’edició d’enguany del festival de vídeos i fotos fets per dones Femitic.

Per poder participar en el concurs a través de les votacions només cal que us enregistreu a la web, i després, ja podeu expressar les vostres prioritats.

Ara com ara en la categoria de vídeo TIC, A través de les ones...ens coneixem més, T’atreveixes a contar-ho a la iaia? i Vaig tenir la meva primera conexió a Internet als 86; són les qui lideren el rànquing amb 431,304 i 297 vots respectivamernt.

En la categoría de vídeo d’àmbit laboral, trobem Les joves i el món laboral, www.lalimuntaner.cat i Responsable de projectes culturals amb 319 i 182 empatades en el tercer i quart lloc.

I les fotos?

La categoría TIC la lidera Connectats, ParisTic i Teletreball que encapçalen el rànquing amb 350,328, i 325 vots respectivament. Tanca la categoria de fotos el d’àmbit laboral Pel bon camí, Dones joves= precarietat + explotació i Sense parar de teixir, amb 347,318 i 303

Si no trobes el teu vídeo/foto preferit entre els 10 primers classificats, encara ets a temps de votar per aconseguir que arribi a aquestes posicions i sigui valorat pel jurat de cara a la decisió final. Recorda que el termini de votacions finalitzarà el proper 2 de novembre, a les 12 de la nit.

Nota: La xifra de les votacions correspon, naturalment al moment de redactar el post

"Hay una parte del cine que no está en los libros de historia"

dimecres 24 d'octubre de 2012

"Hi ha una part del cinema que no està als llibres d’història."

Seguint (i per acabar) amb el cicle de petites entrevistes al jurat de Femitic, Marta Selva co-organitzadora de la Mostra Internacional de Cinema de Dones, que celebra ja les dues dècades, de les que més de la meitat, és en part gràcies a Marta Selva i a Anna Solà.

-Quin és el balanç dels 20 anys?

Doncs hi ha unes 40/50 pel·lícules anuals durant 20 anys. Una època en que s’ha contemplat també la part de reflexió, no només la direcció. Hem volgut transmetre la perspectiva femenina dels documentals, com a camp de transferència dels debats cap a la ciutadania, a través de les sessions obertes al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i de la Biblioteca Bonnemaison.

-I per part del públic?

Hi ha hagut una voluntat de transferència que ha fructificat amb la voluntat del nom públic. Joves, homes que s’han acostat molt al dia dels coneixements dels directors en l’àmbit de la seva ciutadania, hem volgut creat un espai de visibilitat, de creació femenina del país.
Programació de diferents formats, a més, estem en contacte amb altres festivals de caire internacional, com el festival de dones, cicles de dones europees. Intentem dedicar moments de reflexió específica.

-I la ideologia?

Hem intentat fer un espai de reflexió de la perspectiva de les dones que interactuen en els dos àmbits en el sentit de vehicular i de fer visible. Revisant la història del cinema amb perspectiva androcèntrica, t’adones que la història de les dones ha estat cabdal, per la localització del material arxius i filmoteques com a material imprescindibles. Hi ha una part del cinema que no està als llibres d’història.

- I en l’actualitat?

Ara estem en una situació de crisi econòmica, trobem que les dones estan treballant, que incorporen aquesta reflexió. També és cert que el públic té més interès en el visionat de la pel•lícula. Les noves generacions ho veuen amb més normalitat, 20 anys d’un festival dóna rigor de la programació de línia que s’ha mantingut ha permès que sigui un clàssic.

¡Nos vemos el jueves 29 de noviembre a partir de las 19!

dijous 18 d'octubre de 2012

Ens veiem el dijous 29 de noviembre a partir de les 19h!!

Ja tenim el local per celebrar el lliurament de premis de Femitic 2012, i serà el mateix que l’any passat. El Festival clourà el dia 29 de novembre al Centre Cívic Urgell –Teresa Pàmies al carrer Comte d’Urgell, 145 de Barcelona, al barri de l’Eixample.

La quarta edició del festival de vídeos i fotos realitzats per dones Femitic encara es troba en plena fase de votacions populars que, recordem, clourà el proper 2 de novembre i, durant la qual, els i les internautes escullen els10 vídeos i fotos finalistes del concurs en cadascuna de les categories.

Ja podeu reservar aquest dia a la vostra agenda si voleu assistir a una cerimònia que segur serà tant emocionant o més que les de les edicions anteriors del festival.

Per confirmar la vostra assistència, envieu un e-mail a femitic@donesenxarxa.cat. Us hi esperem!


Ver mapa más grande

Ens veiem el dijous 29 de noviembre a partir de les 19h!!

"Femític és un verb d’acció"

Seguint amb la nostra sèrie de mini-entrevistes perquè conegueu una mica millor al jurat que compon l’edició Femitic de 2012, us presentem a Laia Pajuelo, Formada com a educadora social, destaca pel seu activisme social. És la fundadora de La Dolça Venus, la primera empresa de venda de productes eròtics amb perspectiva de gènere que, a més, dóna part dels seus beneficis a un projecte contra la mutilació genital femenina. Actualment presidenta de l’entitat Joves per la Igualtat i la Solidaritat (JIS), organitza el festival de curtmetratges de temàtica urbana: Metropol’his. Usuària convençuda de les TIC, Pajuelo compta amb un bloc personal: Mulier Sapiens.

- Per què creus que Femitic és important en la societat, què pot aportar?

Femitic és important perquè és femení. És important perquè aposta per les TIC i la creativitat i aquests dos vectors més la dona com a protagonista donen un gran resultat. La paraula Femitic comença per "FEM" això ja és un verb d’acció, de conjunt, de canvi. De vegades subestimem el nostre propi poder de transformació.

- Quina és la relació entre dones i TIC i mercat laboral?

O ens posem al dia o ens tanquem portes, i no estem precisament per això. Ser autònoma tecnològicament parlant ha de agilizarte la vida i promocionar en els sentits que a tu et vinguin de gust. Són una eina que han d’estar al teu servei i no esclavizarte. No sóc de la generació del polze, però em queden molts dits a les mans i els peus per aprendre a estrènyer els botons que m’agraden i agraden.

- La reivindicació passa per les noves tecnologies?

La reivindicació passa per les tecnologies velles de paper i bolígraf i per les tecnologies més noves, les 2.0 o les "tres mil punt zero", la qüestió és que ens escoltin

- Com ens afecta la bretxa de gènere?
La bretxa no és una bretxa, és un sisme i estem tan a la superfície que sembla que no ens adonem de la profunditat de l’assumpte.

- Quina és la seva experiència com a jurat?

Ja he participat anteriorment com a jurat de Femitic i durant 7 anys he estat jurat del Festival de curtmetratges i videoclips de l’Hospitalet: Metropol’his. M’agrada que el que veig em transmeti, em commogui, em aportació ingredients per la meva dosi de reflexió diària.

 "Las directoras desarrollan personajes femeninos con muchas más facetas, más poliédrica"

dilluns 8 d'octubre de 2012

"Les directores desenvolupen personatges femenins més polièdrics, amb més facetes"

Marta Figueras és la delegada de www.cimamujerescineastas.esCIMA (Associació de Dones Cineastes i Mitjans Audiovisuals) a Catalunya. Productora des de 1994, el 2003 s’associa amb Public Special Events, companyia amb la qual col·labora en: - "Les Caixes Espanyoles" (2004), dirigida per Alberto Porland. Seminci 04. 2 º Premi Millor Llargmetratge Documental - "Fad, el laboratori del segle" (2004). Promarfi Futur 2010 "Barcelona, ​​Abans que el temps ho esborri" de Mireia Ros (2010) Festival Europeu de Sevilla (2010) Festival memorimages 2010 Premi Cinema Rescat coproducció amb Olivera Films "Les Onades" d’Alberto Morais (2011) Jordi d’Or Premi Fipresti Millor Actor Carlos Novoa Festival de Moscou (2011).
A més, membre del jurat de Femitic

- Hi ha diferències entre els directors i les directores?

Normalment, els homes dirigeixen a les dones sota arquetips, en canvi les directores desenvolupen personatges femenins amb moltes més facetes, més polièdrica que es reflecteix a la pantalla, en la manera de pensar de les dones, en la manera de trobar solucions. Les dones tenen protagonisme, la seva manera d’afrontar els problemes.

- La paritat, al cinema

Exacte! Des CIMA treballem perquè és important que un jurat de cinema sigui paritari. Les persones veiem les pel · lícules en funció de molts factors, i un d’ells és el gènere. El que ens mou no és el mateix, la nostra mirada és diferent a nivell social, cultural ... són altres mirades i la condició de gènere és molt important.

- Com pot el cinema ajudar a combatre les desigualtats de gènere?

El cinema i en general l’audiovisual és una arma boníssima per donar-li a altres dones, claus, solucions, una pel·lícula és una càpsula de dues hores en què t’enfrontes a un munt de problemes. Les situacions que es poden generar en una pel · lícula, d’alguna manera poden ajudar a reflexionar sobre el nostre entorn.

- Podeu pensar algun exemple?

Els nens salvatges de Patricia Ferreira, és una clara mostra d’una adreça de dona. Tracta d’una història sobre tres adolescents, dos nois i una noia, els esdeveniments se succeeixen, els nois semblen més conflictius mentre que la noia s’ajusta als cànons de bon comportament de la noia model, sense entrar en l’esdevenir de l’argument ..., el cas és que només una dona pot tenir aquesta capacitat d’observació. Com a cas d’un director que dibuixa molt bé els personatges de dones, Lars Von Trier amb Malenconia

- I Femitic, creus que s’inscriu en aquesta línies?

Femitic és important perquè és important que una dona agafi una càmera i aporti el seu punt de vista, projecti la seva mirada. A més de visibilitzar, hauríem analitzar-la, quin és el seu recorregut.
És important el paper de la societat civil, la denúncia, el missatge és molt important, i una denúncia pot tenir recorregut.
A més el punt de vista del no-professional és molt enriquidor, perquè no és una visió viciada i pot donar una visió nova, més valent com en Blancaneus, que s’ha atrevit amb el Blanc i Negre.

- I un exemple de cinema de denúncia

Verdades verdaderas. És una història preciosa, d’una mestressa de casa corrent de classe mitjana argentina que busca el seu nét, un dels desapareguts de la dictadura, ni més ni menys és el germen de les Mares de Maig, la història d’Estela Barnes de Carlotto, activista de drets humans a l’Argentina, presidenta de l’Associació Àvies Plaça de Maig, que va deixar de ser mestressa de casa per començar a tenir actuació pública, després que el 1977 fos segrestada la seva filla Laura Estela Carlotto. - La Àvies de la Plaça de Maig estan propostes per al Premi Nobel de la Pau.

Segunda fase...a votar

dimarts 2 d'octubre de 2012

Segona fase...a votar

El passat divendres, 28 de setembre, a les 12 de la nit, va finalitzar la primera fase del festival de vídeos i fotos realitzats per dones Femitic: la d’enviament de vídeos i fotos.
Durant aquesta fase s’assoleix un dels objectius principals del concurs Femitic: el de fomentar la creació de continguts digitals per part de les dones.
Avui, 2 d’octubre, comença la segona fase del festival: les votacions populars. Recordeu que, com en edicions anteriors, sereu vosaltres, els i les internautes, qui decidireu els 10 millors vídeos i fotos de cada categoria a través dels vostres vots.
Enguany, han participat 55 dones amb 81 obres presentades: 25 fotografies a la categoria Dones i TICs, 28 fotografies a la categoria Dones i Àmbit Laboral, 15 vídeos a la categoria Dones i TICs, i 13 vídeos a la categoria Dones i Àmbit Laboral.
Us recordem el funcionament del sistema de votacions, tal i com el vam explicar a les bases del concurs:
Per tal de poder votar, l’usuari o usuària haurà de registrar-se a la pàgina web de Femitic, proporcionant una adreça de correu electrònic que haurà de ser confirmada. Un cop produïda la confirmació, rebrà una contrasenya amb la qual podrà accedir a la intranet de Femitic per votar els vídeos/fotos desitjats.
Només es permetrà un vot per vídeo/foto per dia, és a dir, que en un mateix dia un usuari o usuària podrà votar diferents vídeos/fotos però mai el mateix vídeo/foto més d’una vegada.
Femitic portarà un control exhaustiu del registre de votacions del concurs, que tindrà en compte el nom d’usuari/ària, la IP de la seva connexió a Internet, el vídeo/foto votat i la data en què s’ha produït la votació. Si, mitjançant aquest sistema de control, l’organització detecta conductes fraudulentes, es procedirà a l’eliminació dels vots irregulars i es prohibirà l’accés als usuaris/àries infractors/ores.
Per tal d’assolir el segon objectiu prioritari de Femitic, el de visibilitzar els continguts creats per dones a Internet, animem a les concursants a que promocionin els seus treballs a través de la xarxa per tal d’aconseguir el major nombre de vots possibles. Com? Aquí teniu algunes idees:
- Enviant l’enllaç del vídeo o foto per correu electrònic a la vostra llista de contactes.
- Publicant l’enllaç del vídeo o foto als perfils de les vostres xarxes socials(Facebook, Twitter, Tuenti, etc.).
- Publicant l’enllaç del vídeo o foto en un post del vostre bloc.
- Creant una pàgina, grup o causa de Facebook per tal de difondre el vídeo o foto.
La fase de votacions populars de Femitic conclourà el proper 2 de novembre a les 12 de la nit.
Un cop seleccionats els 10 vídeos i les 10 fotografies més votades pels i les internautes en les diferents categories, que esdevindran els "finalistes" del concurs, es reunirà el Jurat, que procedirà a la valoració de les obres i decidirà, finalment, quines seran les guanyadores en cada categoria.
Molta sort!