Webs Locals

Agenda de Sant Quirze [+]

Avui és: 20-07-2019
>
<
Juliol'19
llmamejovessum
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4

PARAULES CLAU

Web local Sant Quirze

Com fer negoci amb les xarxes socials?

dilluns 20 de juny de 2011

Com fer negoci amb les xarxes socials?

L’expert en xarxes socials i eines 2.0 Santi Rius (http://about.me/santirius) va saber captar l’atenció dels assistents des del primer minut. Amb un estil directe i molt didàctic va desenvolupar les claus bàsiques que tota empresa hauria de tenir clares si vol entrar amb bon peu al món 2.0.

Fixar objectius
A partir d’una introducció a la web 2.0 i del seu impacte en les empreses es va fer especial èmfasi a la confecció d’un pla estratègic de la presència d’una empresa a Internet.

Tota iniciativa empresarial encaminada a fer-se un lloc a les Xarxes ha de tenir clar, abans que cap altra cosa, l’objectiu que persegueix. No s’ha d’estar present a Facebook o Twitter pel simple fet d’estar-hi, ja que això pot tenir més inconvenients que avantatges i aconseguir l’efecte contrari al desitjat.

Si es fa el pas, ha de ser coneixent-ne les fites que es volen assolir i dedicant-hi els recursos necessaris. En paraules de Rius, “Si la planificació no existeix o és deficient, el projecte malbaratarà recursos a curt termini i serà una pèrdua d’oportunitats a mig i llarg termini.”

Entendre les Xarxes Socials

És bàsic entendre el significat de les Xarxes Socials: interactuar, compartir, col•laborar, experimentar o socialitzar no han de ser simples paraules ben posades en un pla estratègic. Són conceptes clau que val interioritzar i dominar per tal de moure’s amb fluïdesa dins del món dels Socia Media.

Si es comprenen i s’utilitzen adequadament les regles del joc, els principals beneficis de les Xarxes Socials per les empreses seran un augment dels ingressos, una disminució dels costos i un increment de la satisfacció dels clients. Més que aconseguir clients nous, es tracta de fidelitzar els que ja es tenen: seran ells mateixos els qui portaran nous clients, a un cost molt baix per l’empresa.

Xarxes personals vs professionals Rius va explicar també les diferències entre xarxes socials personals i professionals. Mentre les primeres (com ara Facebook o Twitter) es basen en connectar als usuaris i crear una gran comunitat, les segones (com ara LinkedIn o Xing) van més encaminades a gestionar la nostra vida professional i els contactes que en ella puguem tenir.

A nivell empresarial no se’n pot descartar cap ja que cadascuna és útil en funció dels objectius es vulgui assolir.

Marketing On-line

El Marketing On-line va tenir un espai important durant les dues sessions del curs. Rius va definir-lo com “el procés estratègic de crear, distribuir, promocionar i posar preu a productes i serveis, per arribar a un públic objectiu mitjançant internet, utilitzant eines digitals.” En altres paraules, es tracta d’adaptar les quatre P’s del Marketing Mix (Product, Price, Promotion, Place) a la xarxa i al món 2.0. Arribats a aquest punt es va fer un incís en relació a la importància d’un bon posicionament a cercadors (tant amb tècniques SEO com SEM).

El Community Manager

A la segona sessió del curs, entre molts altres aspectes, es van definir les qualitats que ha de tenir un bon Community Manager, un perfil laboral destinat a treure profit empresarial de les Xarxes Socials i que cada vegada està més sol•licitat.

En aquest sentit, Rius va destacar que aquests professionals han de tenir formació tant en l’àmbit de la informàtica com en l’àmbit de continguts, però que no es poden quedar només aquí. A banda d’això i de dominar les tècniques del Marketing on-line, han de disposar de coneixements de la empresa on treballen, dels seus productes i serveis i del sector en el què es belluga.

Veure en línia : Ajuntament de Sant Quirze

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: