Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Perquè us sigui més fàcil de compartir, comparar, escollir ... us deixem aquí tots els vídeos en un sol post, de cadascuna de les taules en què es van desenvolupar les Quartes Jornades de Dones liderant les TIC el 15 de novembre passat

Recull de Videos WomanLiderTIC 2018

Canal Dones en Xarxa

Banners

Tarifes de Publicitat
Ni + ni - = s
Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Dones emprenedores i professionals
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 19-06-2019
>
<
Juny'19
llmamejovessum
2728293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Noticies

Crònica “MATEMÀTIQUES, SUBSTANTIU FEMENÍ I PLURAL”

dilluns 18 de febrer de 2019

Crònica “MATEMÀTIQUES, SUBSTANTIU FEMENÍ I PLURAL”

El dia 14 de febrer, es va celebrar el dia dedicat a la promoció de la presència de les dones a la ciència i tecnología, la Barcelona Graduate School of Mathematics (BGSMath) a l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), amb la col·laboració de la Societat Catalana de Matemàtiques.


L’acte es va centrar en visibilitzar el paper de la dona en la ciència específicament però també apropar les matemàtiques als i les joves, és per això que hi van assistir estudiants d’institut, batxillerat i universitat, que varen tenir l’oportunitat de jugar a quatre tallers dissenyats per l’ocasió de matemàtiques.
MATEMÀTIQUES, SUBSTANTIU FEMENÍ I PLURA
Marta Macho, la professora de la Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibertsitatea (Càtedra de Cultura Científica) i divulgadora, va ser l’encarregada de la conferencia sobre els estudis que s’han realitzat respecte la percepció que tenen les noies i els nois sobre les matemàtiques on s’ha demostrat que“ les noies creuen que no son tan bones en matemàtiques tot i que treuen millors notes que els nois”. Una de les coses en que va posar més èmfasi, es que no només ve junt a uns estereotips socials sinó també la tendència a tenir el “síndrome de la impostora” sobre la preocupació i la por que nosaltres mateixes ens imposem durant la nostra carrera professional.
Marta Macho
Desprès la jove matemàtica youtuber i blogger portuguesa Inês Guimarães (Mathgurl) ens va explicar com va començar tot : “Ella pensava que les mates no eren per a ella perquè no va tenir bona resultats, però a ella li agradava molt i va començar a fer els vídeos perquè volia compartir la seva passió amb altres”
 Inês Guimarães (Mathgurl)
L’Instituto de Física Teórica (IFT) han creat també una compte de youtube per arribar a més joves, l’encarregada de mostrar-ho va ser la física Margarita García Pérez del centre de recerca.
Margarita García Pérez

Per acabar, es va desenvolupar la taula de debat amb referents matemàtiques Marta Casanellas (professora de la UPC), Dolors Herbera (UAB), Eva Miranda (UPC), Helena Ramalhinho (UPF), Núria Fagella (UB) i la mateixa Marta Macho moderades per a la periodista i redactora en cap de l’Agència SINC Pampa García Molina. Van destacar diferents temes en relació a les seves experiències, les discriminacions però alhora els seus èxits.

MATEMÀTIQUES, SUBSTANTIU FEMENÍ I PLURAL”

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: