Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Per a que us sigui més facil de compartir, comparar, destriar ... us deixem aquí tots els videos en un sol post, de cada una de les taules en que es van desenvolupar les segones Jornades de dones liderant les TIC el passat 17 de Novembre

Tots els Videos de les 5 taules de les Jornadas Womanlidertic 2016

Canal Dones en Xarxa

Banners

Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Dones emprenedores i professionals
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Ni + ni - = s
Tarifes de Publicitat








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 23-09-2017
>
<
Septembre'17
llmamejovessum
28293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1

Convocatoria destacada

Dones i Internet
Dones i Internet
El segon capítol d’Igualtat a fons explora les possibilitats que proporciona Internet en la lluita per la igualtat.
Cultura
Presentació del llibre "(h)adas. Mujeres que crean, programan, prosumen, teclean"

Trencant estereotips, dones

dimarts 25 de juny de 2013

Trencant estereotips, dones

Hadas/Adas amb o sense hac (en castellà), perquè Remedios Zafra és cordovesa (Zuheros) i parla i escriu en castellà. Dijous passat va presentar la seva darrera obra a la llibreria Pequod i allà va anar desgranant el llibre amb l’aproximació de les dones a la tecnologia gairebé des dels inicis dels temps: Per això, Zafra considera la màquina de cosir com un "artefacte simbòlic" en què les dones podien portar a la pràctica la seva creativitat, terreny en el qual, no obstant, són els homes els que dirigeixen les grans companyies de roba.

El camp de la tecnologia està per construir per a les dones, sosté l’escriptora cordovesa, que fa en el seu llibre una crida a la seva inclusió activa en la producció.

I és que cal estar alerta perquè els èxits en igualtat són tan recents que pot haver retrocessos, adverteix Zafra.

Reivindica el poder dels llibres i de les dones com a motor per canviar les coses "recordo els llibres de petita com una visió del món que forjaren amb algun trauma, quelcom de polític, de subversiu, de deconstrucció."
Parla dels usos i dels temps de persones que manegen tecnologies i màquines des de la perifèria.
Un llibre que es construeix sobre quatre capítols i a l’entorn de l’emancipació i la domesticació. L’afició s’ha transgredit, erosió, afició i professió, en especial indefinit, confluència d’espais de producció i de consens.

En aquest sentit recorda Ada Byron com una dona que va intentar trencar la forma que té d’organitzar el coneixement entre arts i tecnologia després que la seva mare, després de separar del seu pare, intentés allunyar-la de la poesia i el romanticisme.

"Trencar amb els estereotips és viable però lent", ha considerat l’escriptora, que ha assenyalat que les expectatives que tenen les dones sobre si mateixes o les que tenen els altres els fan pressuposar que són les humanitats seu camp professional preferent.

Per a Zafra és fascinant veure com els creadors de Google o Facebook van convertir "una afició en un treball", i per això reivindica en el seu llibre la necessitat d’indagar en com es gesten les decisions que porten a les persones a tenir una determinada formació.

La tasca d’Ada Byron, que a mitjans del segle XIX, tot i ser una matemàtica reconeguda, seguia signant els seus articles amb les seves inicials per por que fossin rebutjats per ser una dona, va ser reconeguda el 1979 en donar-li el seu nom a un llenguatge de programació dissenyat pel departament de Defensa dels Estats Units.

L’origen dels ordinadors està en una màquina analítica programable basada en un teler, una de les "màquines que tradicionalment han manejat les dones", ha recordat Zafra.

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: