Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Canal Dones en Xarxa

Banners

Dones emprenedores i professionals
Ni + ni - = s
Tarifes de Publicitat
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 9-12-2016
>
<
Desembre'16
llmamejovessum
282930 1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
Opinadores

El que el Mobile World Congress amaga

divendres 6 de març de 2015

El que el Mobile World Congress amaga

Milers i milers de congressistes atapaeixen la Fira de Barcelona. Mark Zuckenberg, CEO de Facebook; Jimmy Wales, fundador de Viquipèdia, encapçalen el cartell de conferenciants. Taxis, restaurants, hotels, apartaments, botigues de Barcelona disparen la seva activitat en aquesta setmana. El motiu, el Mobile World Congress, el congrés de telefonia mòbil més important del món.

Traduït en xifres 90.000 congressistes, 2.000 expositors, 4.000 periodistes acreditats i un benefici per a Barcelona que alguns situen al voltant dels 400 milions. No amago una sensació d’èxit rotund en veure l’impacte econòmic que provoca el pas del #MWC15 per la ciutat.

El que el # MWC15 amaga

Entre les carpetetes dels congressistes hi ha pamflets dels millors bordells i locals de contactes de la ciutat. A l’entrada i a la sortida, diversos xulos, proxenetes, ofereixen flyers amb noies calentes, disposades a satisfer qualsevol desig dels atractius congressistes vinguts del món sencer atrets per 4 dies de congressos en una de les millors ciutats del món. Però el que amaga el # MWC15 és el model de ciutat que projectem. La marca Barcelona es vincula a l’oferta de turisme sexual de negocis? És un atractiu afegit a aquests grans esdeveniments?

La realitat, màfies i crim organitzat

Potser aquests atractius congressistes, triomfadors, enfundats en els seus impecables vestits negres, desconeguin que aquestes noies i dones amb les que volen passar una estona de diversió i luxúria, estan sent forçades a l’explotació sexual per deutes amb les seves màfies i proxenetes. Noies i dones joves que viuen atrapades en un autèntic formiguer del crim organitzat. Romaneses, nigerianes, sud-americanes que deambulen pels locals fingint passar una bona estona amb el client, quan en realitat estan forçades a prostituir-se fins saldar el seu deute amb els puteros i les màfies que les tenen segrestades. Com Nacions Unides reivindica, és una qüestió de Drets Humans.

Senyors congressistes, que vénen a conèixer l’avantguarda del SXXI a la capital del mòbil, no siguin còmplices de la més antiga opressió i violència contra les dones que existeix. No es permetin el luxe (o el capritx) de trencar els drets humans en aquesta ciutat.

La fi no justifica els mitjans

La injecció econòmica que suposa per a Barcelona organitzar un certamen internacional d’aquest calibre no justifica que aquest sigui el peatge que les dones víctimes de la prostitució, el tràfic i l’explotació sexual hagin de suportar. Un pragmatisme mal entès el que practica l’Ajuntament de Barcelona; aquest no és un mal menor, estem davant violacions de drets humans. L’Ajuntament ha de vetllar perquè l’organització de grans esdeveniments no empari aquestes pràctiques i per això s’ha de responsabilitzar als organitzadors a que prenguin mesures perquè no es reprodueixin. Per això s’han de posar en marxa durant tot l’esdeveniment campanyes de sensibilització dels congressistes sota la premissa: Tolerància Zero.

La responsabilitat social dels mitjans de comunicació

No deixa de sorprendre la cobertura que els mitjans de comunicació van donar al recollir la publicitat de serveis sexuals als diaris d’ahir. D’aquesta publicitat se’n podria desprendre en certa manera un suport a la prostitució i al tràfic de persones. Cap diari generalista seriós europeu permet publicitat de prostitució en les seves pàgines. Els mitjans de comunicació catalans i espanyols haurien de seguir l’estela de la premsa europea i plantejar excloure dels seus rotatius.

Tolerància Zero

Barcelona i Catalunya s’han convertit en el gran bordell del sud d’Europa en els últims anys entre altres motius per la regulació dels locals de contactes. Hem de posar fi a aquesta forma d’explotació i de desigualtat profunda. No en aquesta ciutat. La Barcelona cosmopolita, oberta, somiadora, capaç de projectar-se al món traspassant les seves fronteres, només projectant com a capital mundial de drets, de la cultura, de l’esport es reivindica a si mateixa. A la Barcelona de l’avantguarda i el progrés no és possible que una persona home pugui comprar a una persona dona que no té llibertat d’elecció. I menys encara, sota la justificació del gran avanç i progrés que genera el MWC per a la ciutat. #ToleranciaCero # MWC15

Arantxa Calvera

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: