Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Llibre Recomanat

La catifa vermella

La catifa vermella

Dones en primera linia de la política institucional

Multimedia

Canal Dones en Xarxa

Banners

Dones emprenedores i professionals
Tarifes de Publicitat
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Ni + ni - = s
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Clínica de reproducció assistida BcnIVF








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 27-08-2016
>
<
Agost'16
llmamejovessum
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4

Convocatoria destacada

En marxa #womanlidertic 2016
En marxa #womanlidertic 2016
17 Novembre 2016 - Mobile World Centre - BCN
Opinadores

Erotitzant nenes

@renaumanen
divendres 18 de març de 2016

Erotitzant nenes
Es que el mercat mai en te prou?. Atenció a les seves conseqüències. Moltes famílies potser creuen de bona fe que aquesta es una eficaç manera de millorar la situació actual i futura de les seves filles.

Recordeu aquell disbarat de cançó i espectacle en la que una petufa i graciosa nena cantava “ Antes muerta que sencilla ? Un escàndol. Una lletra que cap mare ni pare hauria d’haver tolerat. Però, en canvi va tenir un èxit enorme, una gran popularitat.. No es d’ara aquest fenomen que tendeix a mostrar-nos nenes que imiten no solament la roba i els gestos de les dones de mes edat- i que te una explicació en els jocs d’imitació tant freqüents en la infància. El que es relativament nova es la progressiva sexualitzacio, erotització mitjançant la roba, maquillatges i sobretot els gestos i moviments..) que s’està produint i que s’exhibeix no solament amb tranquil•litat sinó sovint amb gran complaença per part de pares i família. Alguns viuen aquest fet com una promoció personal de la nena i indirectament d’ells mateixos. Potser esperen convertir-se així en personatges mediàtics , en persones importants. Estem incorporant models de comportament que ens arriben directament de les Ameriques : els concursos de bellesa per nenes abunden. Aviat se les ensenya a competir en aquests termes mentre les grans industries, les corporacions de la moda i productes de bellesa es freguen les mans buscant nous mercats. El cos de la dona ha estat i segueix essent un bon i lucratiu mercat. Sobre la normal voluntat de ser i estar agradables s’ha construït una mitologia i un esclavatge que imposa normes i mides. I culpabilitza i inseguritza tota persona que no s’ajusta a uns ideals- que com a tals- son evidentment inassolibles. I que continuen generant una frustració que impulsa a comprar mes, gastar, operar-se etc etc... Resulta que hi ha un altre terreny, un altre nínxol de negoci per explotar : la infància femenina.. L’avidesa incontrolable dels mercats s’hi esta instal•lant de ple, sense que hi hagi prou resposta sobre les conseqüències d’aquest deixar-se o inclús col•laborar amb entusiasme..

Elles, les nenes, son això, nenes: ser humans complerts i alhora a mig madurar. La intel•ligència , però sobre tots els sentiments i el que es mes important, la consciencia de si mateixes, la seva autoestima s’està construint dia a dia. I en aquest context, l’erotització prematura els hi va ensenyant que lo verdaderament important pels altres i per a la seva pròpia autoestima rau prioritàriament en la seva capacitat de seduir, d’agradar els altres i en últim terme estimular sexualment. I que aquest es el camí que a la llarga els servirà per a viure be. No es aquest un aprenentatge cap a la dependència? Una bona preparació per a un tipus de relació de parella i per fer alhora, d’elles unes excel•lents consumidores dels mercats de bellesa. Bingo. Altres qualitats fonamentals, la intel•ligència , valentia, la honestedat, la capacitat de treballar i compartir, es a dir les virtuts que calen per esdevenir un ser humà-dona valuosa i útil, poden passar a un segon terme. Estem fabricant noves geishas? . Per sort hi ha tot un altre moviment que ens recorda que les dones i nenes , seran o poden ser científiques, matemàtiques, arquitectes, escriptores polítiques, escultores, empresàries....( totes elles mes o menys maques i atractives com ho poden ser els homes...) però que actuen i s’autovaloren per una tasca que no depèn del aspecte físic ni de la capacitat de seduir eròticament...

Es que el mercat mai en te prou?. Atenció a les seves conseqüències. Moltes famílies potser creuen de bona fe que aquesta es una eficaç manera de millorar la situació actual i futura de les seves filles.

Hi ha molt a fer perquè mai mes tornem a sentir: Antes muerta que sencilla. Res de mortes. Vives i intel•ligents les volem.

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: