Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Canal Dones en Xarxa

Banners

Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Tarifes de Publicitat
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Ni + ni - = s
Dones emprenedores i professionals








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 2-12-2016
>
<
Desembre'16
llmamejovessum
282930 1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
Opinadores

Fabricació Artesanal de Criatures, S.A.

divendres 8 de maig de 2015

Fabricació Artesanal de Criatures, S.A.

La societat en la qual vivim és molt donada a buscar eufemismes per a aquelles qüestions que nomenades, com el que són, provocarien que la consciència de la ciutadania es despertés i posés fi a pràctiques que augmenten les desigualtats en una societat sense equitat ni paritat.

Eufemismes com a maternitat subrogada, gestació subrogada, o gestació per substitució fa que es difumini la realitat del que s’està comercialitzant: criatures i cossos de dones.

Si vostès posen en el seu cercador qualsevol d’aquests eufemismes se’ls inundarà la pantalla amb les webs de moltes empreses que li oferiran els seus serveis comercials per fer-li la vida més fàcil a qui disposi d’uns 120.00 €. Sí, una activitat que pot ser adscrita al sector del luxe perquè la realitat és que unes persones disposen dels diners i unes altres solament disposen del seu cos. I el nostre sistema social crea les condicions perquè tot sembli una relació entre iguals. Una relació que, des de la crítica filosòfica i de l’epidemiologia social, es descriuria com una més de les “explotacions mútuament avantatjoses” que provoca aquesta crisi econòmica fabricada per els qui han especulat amb el nostre present i futur. Una crisi que ha creat desigualtats mai imaginables aconseguint que sembli normal que els qui guanyen fins a 900 vegades més el teu sou puguin explotar els avantatges econòmics que aquesta situació els proporciona enfront d’els qui no poden assegurar ni el seu present.

Transitar per aquest mercat de criatures és molt alliçonador. Les lleis de la publicitat i el màrqueting s’han aplicat a fons perquè respecte a la maternitat i la funció social de la parella, es coneixen totes les creences errònies i actituds que fomenten uns valors socials que segueixen fent prevaldtre la producció de mà d’obra per al manteniment dels engranatges del sistema.

No és casual que, en aquests moments de crisis, es refermi la pressió de determinats grups perquè aquest activitat comercial sigui considerada un dret. La propaganda per fomentar aquesta creença ja ha començat al nostre país. Des de jornades on tot està embolicat en l’aparença del visca la tècnica i la solidaritat, fins a les intervencions surrealistes en programes esbudella cors de “famoses” que han solucionat els seus problemes d’autoestima adquirint una criatura, passant pels centenars d’històries lacrimogenes, com culebrots, amb les quals demostrar-nos la bondat d’aquest comerç.

Curiós també com aquesta activitat comercial de criatures per encàrrec es presenta, segons el país i els col•lectius, de 2 diferents maneres. Així a EUA, tal com explica Kajsa Ekis Ekman, es promou el producte com una manera d’afermar “els valors de la família”, mentre que allí on els moviments feministes ho critiquen es presenta com la modernitat que ens permet la tecnologia acusant a els qui s’oposen de persones que es guien per estereotips caducs als quals les dones lliures ja no responen.

Estereotips en els quals es recolza sense envermellir el seu màrqueting i la seva publicitat i que van quedar bé patents, divendres passat, quan sentiem en aquesta fàbrica de l’enfonsa’m-en–format-de-luxe com una “famosa” relatava ploriquejant, que sempre té més caché, com ella al no poder ser mare se sentia com una merda i arribant a preguntar-se com podria la seva parella aguantar-la si no li donava allò que tota dona ha de donar al seu marit. Si això no és promoure estereotips, és publicitat enganyosa quan diu que el seu fill no té preu. Sí que en té. El preu és el que la indústria de la fabricació artesanal de criatures posa segons la llei de l’oferta i la demanda. Llei que inclou, per descomptat, aprofitar-se de les desigualtats i la falta d’oportunitats. Però tranquil•litzin les seves consciències perquè, a fi de comptes, aquesta fabricació artesanal ocorre en el marc d’una “explotació mútuament avantatjosa”. I sempre podrà descriure aquesta transacció comercial com un tractament al que s’han sotmès. Eufemisme utilitzat sense rubor en la publicitat dirigida a una societat que creu que reproduir-se afegeix valor social.

Krme Freixa

Veure en línia : Fabricació Artesanal de Criatures, S.A.

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: