Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Per a que us sigui més facil de compartir, comparar, destriar ... us deixem aquí tots els videos en un sol post, de cada una de les taules en que es van desenvolupar les segones Jornades de dones liderant les TIC el passat 17 de Novembre

Tots els Videos de les 5 taules de les Jornadas Womanlidertic 2016

Canal Dones en Xarxa

Banners

Ni + ni - = s
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Dones emprenedores i professionals
Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Tarifes de Publicitat








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 23-09-2017
>
<
Septembre'17
llmamejovessum
28293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1

Convocatoria destacada

Dones i Internet
Dones i Internet
El segon capítol d’Igualtat a fons explora les possibilitats que proporciona Internet en la lluita per la igualtat.
Dones en Xarxa

Imma Tubella: “L’error és considerar la xarxa com un mer instrument”

dijous 25 d'abril de 2013

Imma Tubella: “L'error és considerar la xarxa com un mer instrument”

Imma Tubella ha estat la darrera convidada als dinars que organitza dones en xarxa. L’especialista en comunicació i ex rectora de la UOC va analitzar aquest acte la importància de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en la societat i en la reproducció de les tensions i les desigualtats.

“El poder transformador de les TIC en l’educació, bé en positiu o en negatiu, l’error és considerar la xarxa com un mer instrument”, comenta Imma Tubella.

La diferència d’usos a la xarxa entre gèneres reprodueixen els rols socials, alhora que són aquests rols socials els que promouen la diferència d’usos a la xarxa. Una realitat en la que les diferents vessants interactuen com no pot ser d’una altra manera, així les noies entre 16 i 25 anys estan una dècima per sobre i aquesta paritat en la xarxa es manté fins al 25 o 30 anys, quan baixa i torna a equiparar-se a partir dels 60. Per tant, és una qüestió de temps, la triple jornada laboral de les dones dificulta la formació i el desenvolupament de les aptituds a la xarxa. És la gran divisòria de la Catalunya Vella i la Catalunya Jove.

Per a la comunicòloga s’exemplifica a la recerca etnogràfica que va fer far uns anys al Raval. Als locutoris del Raval, les dones van fer seves les webcams per ensenyar a les criatures, i sí que la necessitat era aquesta, gent sense la primària acabada i amb un locutori amb internet a cada pas. De manera que són les inèrcies dels rols socials els qui acaben per modelar l’empoderament de les dones a la xarxa. I tampoc no és una qüestió econòmica, com ho demostra la presència de locutoris amb internet a zones on predomina la població sense la primària acabada.

El més important a l’hora de valorar internet, els homes fan un ús més lúdic, centrat en l’entreteniment, i les dones busquem més relació i servei. L’empoderament de la dona vindrà quan una nena consideri que el fet de posseir l’eina et fa posseir la importància.

Imma Tubella va il•lustrar la importància de les xarxes a l’hora de crear espais de solidaritat, com el cas de l’Àfrica i la demanda de formació de xarxes de dones mainaderes degut a l’alta taxa de mortalitat d’adolescents que queden prenyades i pareixen soles i estirades influïdes pel que veuen a la televisió. Quan es pareix en soledat, s’ha de fer de peus, soles només es pot donar a llum dempeus. Un exemple de la xarxa en les dones, en el que s’estableixen unes maneres de col•laborar més horitzontals i menys jerarquitzades, i per tant, més eficients en el que les dones poden tenir un protagonisme més important. “Depèn de nosaltres”, apunta Imma Tubella.

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: