Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Perquè us sigui més fàcil de compartir, comparar, escollir ... us deixem aquí tots els vídeos en un sol post, de cadascuna de les taules en què es van desenvolupar les Quartes Jornades de Dones liderant les TIC el 15 de novembre passat

Recull de Videos WomanLiderTIC 2018

Canal Dones en Xarxa

Banners

Dones emprenedores i professionals
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Ni + ni - = s
Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Tarifes de Publicitat








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 26-06-2019
>
<
Juny'19
llmamejovessum
2728293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ciència : Breus

La discriminació de gènere continua vigent en el món acadèmic

divendres 22 de febrer de 2013

La discriminació de gènere continua vigent en el món acadèmic

Yale a New Haven (Estats Units) demostra l’existència de sexisme en l’àmbit acadèmic de les facultats de ciències. L’estudi ha arribat a aquesta conclusió en comprovar que, davant de sol·licituds similars per desenvolupar una determinada feina, es valoraven de manera més positiva les sol·licituds presentades hipotèticament per homes.

Fins ara molts estudis havien demostrat l’existència de discriminació de gènere en molts grups demogràfics, però no s’havia provat de manera experimental com afectava en el món acadèmic científic.

L’equip responsable de la recerca va analitzar com trenta professors i professores de diversos departaments de sis facultats de ciències dels Estats Units qualificaven les sol·licituds d’estudiants per a un lloc vacant de cap de laboratori. A les sol·licituds se’ls va assignar un nom aleatori d’home o de dona. Després d’analitzar les qualificacions es va poder comprovar que les sol·licituds que havien estat assignades a un nom de participant masculí van ser valorades de manera més positiva que les sol·licituds assignades a dones, encara que aquestes demostressin un grau de competència similar per desenvolupar la feina oferta. A més, l’estudi també va poder corroborar la predisposició a pagar un salari més elevat als homes. Aquest comportament discriminatori es va poder constatar tant en els homes com en les dones encarregades d’avaluar les sol·licituds.

Els resultats de l’estudi assenyalen que la discriminació de gènere inherent en el món acadèmic pot representar un fre a l’objectiu d’incrementar la participació de la dona en l’àmbit científic, i posen de manifest que calen polítiques encarades a millorar aquest aspecte en el procés de la selecció de personal si es vol incrementar la participació de les dones en l’àmbit científic.

Font:«Science faculty’s subtle gender biases favor male students» a través de Recercat

Respondre a aquesta breu

En col.laboració amb: