Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Per a que us sigui més facil de compartir, comparar, destriar ... us deixem aquí tots els videos en un sol post, de cada una de les taules en que es van desenvolupar les segones Jornades de dones liderant les TIC el passat 17 de Novembre

Tots els Videos de les 5 taules de les Jornadas Womanlidertic 2016

Canal Dones en Xarxa

Banners

Ni + ni - = s
Tarifes de Publicitat
Dones emprenedores i professionals
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 24-09-2017
>
<
Septembre'17
llmamejovessum
28293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1

Convocatoria destacada

Dones i Internet
Dones i Internet
El segon capítol d’Igualtat a fons explora les possibilitats que proporciona Internet en la lluita per la igualtat.
Comunicació : Breus

La dona només apareix en un cinc per cent de la premsa esportiva

dimecres 11 de juny de 2014

La dona només apareix en un cinc per cent de la premsa esportiva

La presència de la dona a la premsa esportiva és notablement inferior a la de l’home. En concret, la dona només apareix en un 5 per cent dels casos, mentre que l’home ho fa en més d’un 92 per cent, segons una investigació de la Universitat Carlos III de Madrid (UC3M).

La dona és subjecte noticiós a la premsa esportiva impresa únicament en el 5,11% dels casos, unes vegades sola (2,18%) i altres acompanyada per homes (2,93%). En canvi, l’home protagonitza aquest tipus d’informacions en el 92,2% dels casos, segons una investigació presentada recentment per la professora de la UC3M, Clara Sainz de Baranda, a la II International Conference Gender and Communication. «El 5% restant són informacions neutres, pel que, en aquest tipus de temes, com pilotes de futbol, ​​camps, pavellons, porteries ... els homes tenen més presència quantitativa que les dones», apunta aquesta professora del departament de Periodisme i Comunicació Audiovisual de la universitat.

Aquesta situació no ha millorat de manera significativa amb el pas dels anys. Els resultats de l’anàlisi dels quatre principals diaris esportius espanyols realitzat per aquesta investigadora varien en funció de la província. Als diaris de Madrid s’observa un retrocés en les informacions protagonitzades per dones en les últimes dècades: a Marca, ha passat del 5,6% l’any 1979 al 4,22% el 2010; i en As, del 7,72% el 1979 al 4,45% el 2010. Als diaris catalans, en canvi, augmenta: en Sport, del 2,63% el 1979 ha pujat al 3,3% el 2010; i en Mundo Deportivo, s’ha incrementat del 2,5% el 1979 al 5,05% el 2010.

Aquestes diferències s’incrementen si es considera que no totes les dones que apareixen en les informacions d’aquests diaris especialitzats pertanyen a l’àmbit esportiu. De fet, un estudi recent publicat a «Quaderns de psicologia de l’esport» diferència entre dos perfils de dones: les pròpies de l’àmbit esportiu (jugadores, entrenadores) i altres que anomena com «convidades», que en general són parelles, familiars, famoses o aficionades. «A nivell quantitatiu tenen més presència les primeres (un 86,8%); però, a nivell qualitatiu, la dona convidada té molta més presència per la grandària de la informació, fotografies, tipus de pàgines que ocupa, etc. », explica la investigadora.

A més, en aquest tipus d’imatges l’estereotip més fomentat és el relacionat amb els atributs femenins; així, sol presentar-se a la dona com a arquetip decoratiu o com a objecte de desig. Aquesta desigualtat es fa palesa també en altres elements periodístics. En els titulars només apareixen noms femenins en el 2% dels casos i únicament en un 0,81% de les referències s’inclouen cites de dones. «En gairebé el 50% dels casos les fites de les esportistes queden reduïts a un simple breu, el gènere més humil del periodisme, el que suposa un reduccionisme en el tractament d’aquestes informacions», assenyala Sainz de Baranda, que ha publicat el seu tesi doctoral sobre aquest tema. (...)

Font: EuroXpress

Respondre a aquesta breu

En col.laboració amb: