Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Perquè us sigui més fàcil de compartir, comparar, escollir ... us deixem aquí tots els vídeos en un sol post, de cadascuna de les taules en què es van desenvolupar les Quartes Jornades de Dones liderant les TIC el 15 de novembre passat

Recull de Videos WomanLiderTIC 2018

Canal Dones en Xarxa

Banners

Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Ni + ni - = s
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Tarifes de Publicitat
Dones emprenedores i professionals








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 16-07-2019
>
<
Juliol'19
llmamejovessum
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
Opinadores
#Marató8M

La formula "self confident"

Dolors Herbera
dimarts 19 de març de 2019

La formula "self confident"
Durant el mes de març, dones en xarxa en el marc de la commemoració del #8M, publicarà una sèrie d’articles sota el nom de #Marató8M, signats per dones periodistes, sociòlogues, matemàtiques, directives, etc. amb tot tipus de mirades, visions i perspectives.

La formula self confident

Fa més de trenta anys que treballo a la universitat i que em dedico a les matemàtiques com a professional. Es a dir, faig classes a la universitat (i, últimament, també molta feina administrativa) però també faig recerca en matemàtiques, pensant problemes (matemàtics) que crec que són interessants i que m’agraden, i competint per fer-me un lloc en el panorama internacional.

No us espereu que ara us faci cinc cèntims dels temes de recerca que m’interessen. No hi ha res que em provoqui un mutisme més gran que el fet de que algú em pregunti: i en que et fas recerca?. Veig (amb enveja) molts companys que, davant d’aquesta pregunta, no tenen cap problema en fer una explicació, més o menys, tècnica i/o convincent del que estan fent en la que, per gran sorpresa meva, mostren un convenciment absolut de que fer-ho val la pena. Jo soc incapaç de fer-ho, sempre sento una vergonya infinita a l’hora d’explicar el que faig i això m’ha preocupat molt durant anys.

No fa tant, m’he adonat que el meu problema està ben catalogat i s’anomena manca d’autoconfiança. M’ha tranquil·litzat molt descobrir que és comú en molta gent, de manera més notable entre les dones: sembla ser que hi ha estudis (òbviament, a Estats Units) que demostren que a les dones (matemàtiques) ens costa molt veure’ns a nosaltres mateixes com a matemàtiques! Però....., perquè ens passa? Podem trobar el paràmetres que determinen el problema?

Primer paràmetre: Suport de l’entorn familiar (F). Soc coordinadora del programa de doctorat en matemàtiques a la universitat on treballo. Fa poc va defensar la tesi un doctorand especialment brillant i que treballa amb gent del meu grup de recerca. La seva família va venir a la lectura i, és costum, que el doctorand (.. de fet la família) ofereixi un pica-pica als companys per celebrar l’ocasió. Com a coordinadora, vaig aprofitar per parlar una mica amb la família, i em vaig oferir a ensenyar-los-hi l’espai de treball, un despatx compartit amb els altres. Ho van anar a veure dient coses com "aquest és l’espai on en Quim treballa i té les seves idees!” tot mostrant una reverència i un respecte que per a mi va ser molt sorprenent (val a dir, que també ho va ser per l’altre doctorand que en aquell moment estava al despatx!). En Quim tenia guanyat el respecte familiar, però que aquesta adoració i reverència davant aquest tipus de feina és pràcticament impossible que la tingués una dona. Com que la meva família està absolutament lluny del que faig i mai els he intentat explicar res de la meva feina que no sigui relacionat amb fer classes, em va semblar que el suport que té, és tot un luxe i l’ajuda a sentir-se segur del que fa.

Segon Paràmetre: Suport en l’entorn laboral (L). En una reunió tècnica d’un comitè del qual formo part es va discutir sobre el tema d’augmentar la participació de les dones en nivells avançats de la recerca i la vida acadèmica. A la reunió hi havia un professor italià, que ben bé havia passat la setantena, i que quan li van preguntar: Beppi, tu has tingut moltes alumnes de doctorat i totes han tingut molt èxit en la seva vida científica, com ho has fet? La seva resposta va ser: senzillament dient-los-hi que ho estan fent bé! Al moment no em va semblar cap resposta espectacular, però poc a poc me’n vaig adonant que en Beppi té molta raó. El mon acadèmic és molt competitiu, i no s’afalaga massa ni a homes ni a dones. Però m’atreviria a dir que a les dones, ràpidament se’ls hi critica els errors. Però l’ambient més dur és en l’entorn laboral més proper, on tots estem competint per tot (una beca, un projecte, una publicació, una promoció a la feina...). Cal realment que sigui així?

Tercer Paràmetre: Actitud (massa) humil (H). Hi ha una youtuber portuguesa que fa vídeos de matemàtiques i que és tota una influencer. El seu nom a Youtube és Mathgurl. Aquesta noia ha fet una cosa espectacular: inventar-se un canal de Youtube, va començar amb 17 anys i ara, al cap de quatre anys, té més de 70.000 seguidors. Parlant amb ella em va sorprendre veure-la molt insegura, i amb tots els dubtes que planteja acabar la carrera i tenir que enfrontar-se al mon adult. Estic convençuda que un noi que estes al seu lloc tindria un ego com un castell i no tindria una actitud tant modesta!!

Resumint, diríem que la variació de l’autoestima al llarg del temps és directament proporcional al suport a l’entorn familiar i al suport a l’entorn professional, i és inversament proporcional a l’excés d’humilitat. Quantificant-ho en una fórmula

La dt es la derivada en el temps i on k és una constant a determinar i que depèn de la persona a la que fan referència les dades.

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: