Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Perquè us sigui més fàcil de compartir, comparar, escollir ... us deixem aquí tots els vídeos en un sol post, de cadascuna de les taules en què es van desenvolupar les Quartes Jornades de Dones liderant les TIC el 15 de novembre passat

Recull de Videos WomanLiderTIC 2018

Canal Dones en Xarxa

Banners

Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Ni + ni - = s
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Tarifes de Publicitat
Dones emprenedores i professionals
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 19-07-2019
>
<
Juliol'19
llmamejovessum
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
Info Dones en Xarxa : Breus

La pobresa impedeix a les nenes l’exercici ple del dret a l’educació

divendres 15 de març de 2013

La pobresa impedeix a les nenes l'exercici ple del dret a l'educació

Les conseqüències de l’analfabetisme porta a l’augment pobresa, a l’exclusió, a tenir menys oportunitats en la vida ia un menor accés als serveis bàsics.

L’educació i la capacitació de les dones és reconeguda com una de les estratègies per acabar amb les desigualtats i la discriminació. Les dones alfabetitzades promouen transformacions personals i socials. Incrementen la seva autoestima, coneixen els seus drets, confien en si mateixes i estableixen relacions enriquidores per a elles i les seves comunitats.

Ha augmentat l’escolarització de nenes, però l’abandonament del sistema educatiu de nenes i adolescents és molt alt, degut en part als rols culturals assignats a elles, com responsabilitats domèstiques, embarassos no desitjats, matrimonis a primerenca edat, etc. que repercuteixen en el rendiment escolar i abandonament.

InteRed i l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament realitzen un conveni a Bolívia que impulsa una educació inclusiva, especialment en dones i nenes indígenes, en el marc de les polítiques educatives de l’estat bolivià en 14 municipis (5 a Cochabamba, 4 a La Pau, i 5 en Chuquisaca), amb 85 centres d’educació formal i 4 centres d’educació alternativa.

El 60% de la població escolar amb la qual es treballa en aquest Conveni és d’origen indígena: guaraní (Chuquisaca), aimara i quítxua (La Pau i Cochabamba). En alguns municipis del chaco chuquisaqueño la població d’origen guaraní ronda el 90% ia Chuma (La Pau) el 100% de les participants són aimares i quítxues.

(..)

Respondre a aquesta breu

En col.laboració amb: