Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Per a que us sigui més facil de compartir, comparar, destriar ... us deixem aquí tots els videos en un sol post, de cada una de les taules en que es van desenvolupar les segones Jornades de dones liderant les TIC el passat 17 de Novembre

Tots els Videos de les 5 taules de les Jornadas Womanlidertic 2016

Canal Dones en Xarxa

Banners

Tarifes de Publicitat
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Dones emprenedores i professionals
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Ni + ni - = s








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 22-09-2017
>
<
Septembre'17
llmamejovessum
28293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1

Convocatoria destacada

Dones i Internet
Dones i Internet
El segon capítol d’Igualtat a fons explora les possibilitats que proporciona Internet en la lluita per la igualtat.
Comunicació : Breus

La publicitat mostra a una dona jove, sensual i feliç

dimarts 1 de juliol de 2014

La publicitat mostra a una dona jove, sensual i feliç

Una investigació de la Universitat del País Basc UPV / EHU conclou que la imatge corporal femenina utilitzada en publicitat porta associades qualitats físiques com joventut i primesa, i emocionals com la felicitat i sensualitat.

La doctora en Sociologia de la UPV / EHU Laura Bilbao Gómez va decidir dur a terme la seva tesi sobre la imatge del cos de la dona en la publicitat i la seva interacció amb el consum després de veure tres imatges en una marquesina d’autobús i un aparador, segons ha informat la universitat.

Segons ha assenyalat Bilbao, en declaracions facilitades per la universitat basca, en les tres imatges "apareixien dones joves, belles i primes, i repetien el mateix missatge: cuida’t, perquè et sentis jove, bella i desitjada". "En aquell moment, vaig decidir investigar les maneres d’interacció i interiorització proposats pel model de bellesa femení que apareix a la publicitat que ens envolta en tot moment", explica Bilbao.

Per dur a terme la tesi doctoral, Bilbao ha estudiat una selecció de textos publicitaris publicats en revistes del cor i de moda i, en menor mesura, d’anuncis audiovisuals procedents, principalment, de la televisió.

Segons ha destacat la investigadora, "tots ells tenen en comú que basen el tractament corporal de la dona en pràctiques i actituds que estan vinculades a la utilització dels productes de bellesa".

A més, Bilbao s’ha dut a terme un treball de camp mitjançant imatges de l’entorn urbà, en què ha fotografiat tanques publicitàries, aparadors, anuncis en centres comercials, façanes marquesines del transport públic o mitjans de transport.

Relacionat amb això, l’autora ha realitzat "una sèrie de mapes visuals, basats en itineraris traçats en cinc ciutats: Barakaldo, Bilbao, Santander, Madrid i Londres".

La investigadora ressalta que en l’entorn urbà, la publicitat relacionada amb el cos femení no només es destina al consum de productes de bellesa, "sinó a tot tipus de productes no tan relacionats amb aquest tipus de consum" com cotxes, cases o aparells electrònics .

També ha realitzat una investigació social qualitativa, mitjançant entrevistes personals i grups de discussió "per intentar aprofundir en els discursos i representacions socials que es construeixen entorn del imperatiu social de la recerca de la bellesa".

Una de les conclusions que ha obtingut de l’estudi és que la imatge corporal femenina utilitzada en publicitat "porta associades qualitats físiques (joventut i primesa), i emocionals (felicitat i sensualitat)".

A més, assenyala que aquestes dones "s’adonen que aquest cos és un ideal estereotipat, però no per això deixen de comprar la crema rejovenidora, per exemple".

Veure en línia : El mundo /EFE

Respondre a aquesta breu

En col.laboració amb: