Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Perquè us sigui més fàcil de compartir, comparar, escollir ... us deixem aquí tots els vídeos en un sol post, de cadascuna de les taules en què es van desenvolupar les Quartes Jornades de Dones liderant les TIC el 15 de novembre passat

Recull de Videos WomanLiderTIC 2018

Canal Dones en Xarxa

Banners

Tarifes de Publicitat
Dones emprenedores i professionals
Ni + ni - = s
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Clínica de reproducció assistida BcnIVF








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 24-08-2019
>
<
Agost'19
llmamejovessum
293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
Emprenedores
Entrevista a Guernica Facundo Vericat

’Les dones ens sentim més lliures a les xarxes socials professionals’

divendres 24 de febrer de 2012

'Les dones ens sentim més lliures a les xarxes socials professionals'

-Com neix aquest llibre?

Sempre he fet projectes de consultoria de dones emprenedores i gènere. Sóc consultoria social i ja fa dos anys que em vaig posar a escriure el llibre que m’ha servit per ordenar les idees, m’ha obligat a buscar informació i a aprendre coses noves com la recerca de dades i formació en termes de gènere.
He treballat en el camp de l’emprenedoria en centres de formació i de promoció econòmica. Acompanyant a entitats sense ànim de lucre i a administracions públiques per avaluar projectes de caire social, ciutadania i gènere, al voltant del finançament, de la visibilitat, de la formació per sectors i edats.

-I què has descobert?

Doncs la realitat de la dona emprenedora a través dels anàlisis de les dades per sexe en les dones i el desafiament emprenedor, alguns dels mites que hi ha.
Hi ha el mite de que no sabem aprofitar tant les “xarxes professionals”,(és a dir, les tradicionals com les cambres de comerç...) com les de caràcter informal; però en realitat les dones entrem més en profunditat, i per tant són més estretes que la dels homes.
També tenim més capacitat d’innovació entre dones que entre homes, hi ha el mite de que emprenem més en solitari, però una tercera part de les dones emprèn amb la seva parella, i els homes només ho fan en un 5%. El que vol dir que la vinculació personal i professional és molt forta, això es tradueix en uns alts nivells de responsabilitat, les dones som més previngudes.
Un altre tòpic és que les empreses formades per homes tenen més vida, en realitat el que passa és que la visibilitat és cosa d’homes, perquè els índexs de consolidació diuen precisament el contrari.

-I sobre el mite de que hi ha una predisposició de les dones cap a un camp en concret?

Les dones tenim una càrrega cultural, educativa, experiencial que ens encamina cap a una o altra professió.
Generalment, inicies una empresa en un sector d’activitat que coneixes, (tot i que les dones som més llançades a muntar una empresa en un camp que desconeixem), o en base a la teva experiència prèvia (treball), per connexions o en el món estudiantil. És a dir - i sempre en general- estem condicionades des de l’educació.

-I quin és el sector econòmic de les dones?

El sector consum perquè requereix un dels nivells d’inversió inicial més baixos, una situació en la que malhauradament ens trobem les dones.
A més el risc és més petit, no és cert que les dones tinguem més por al fracàs, però sí que hi ha més aversió al risc. Tenim els treballs pitjor remunerats, el que vol dir que hi ha una minva important en la capacitat d’estalvi i per tant, ens podem abocar en sectors que no requereixin molta inversió inicial. El que incideix, alhora en que com a emprenedores ens auto assignem de mitjana salaris inferiors als homes.
I amb els temes de finançament, tenim més condicionants. El tema dels diners fa que et decantis per un tipus d’activitat. Tenim punts de partida diferents.

- Ara hi ha més xarxes socials de dones?

Bàsicament som un mercat potencial, les dones protagonitzem el consum per internet. També s’ha de tenir en compte que hi ha una consciència de les dones que necessitem explotar la vessant professional i social (en benefici professional). Les xarxes social obren un camp buit, les tradicionals (cambres de comerç, etc..) no ens interessen per les dinàmiques d’interès, pels horaris i per les dinàmiques de decisió .
Les xarxes informals de dones no exclouen aquesta part personal tant importanti fa que ens sentim més lliures. A les xarxes socials professionals de dones d’alguna manera es recull aquesta part d’informalitat, no està penalitzada la part personal i això et fa sentir més còmode. En general hi ha més obertura i això és important.

-Com es viu la conciliació des de l’emprenedoria?

Aquest és un tema no resolt en la societat, la diferència rau en tenir o no una parella coresponsable. La conciliació és un terme que s’inventa la Unió Europea i és pervers perquè la conciliació hauria d’afectar a tothom, i la manera de conciliar majoritària és que les dones redueixin la jornada laboral.
En el cas de les emprenedores es replica el mateix esquema. Primer fan les tasques de la casa, després obren la persiana, després tornen a fer les tasques i tornen a obrir la persiana per la nit, quan ja s’ha acabat la jornada dels fills.
A més, aquest concepte suposa invisibilitzar a les parelles lesbianes, per exemple, aquí sí que hi ha invisibilització.

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: