Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Perquè us sigui més fàcil de compartir, comparar, escollir ... us deixem aquí tots els vídeos en un sol post, de cadascuna de les taules en què es van desenvolupar les Quartes Jornades de Dones liderant les TIC el 15 de novembre passat

Recull de Videos WomanLiderTIC 2018

Canal Dones en Xarxa

Banners

Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Tarifes de Publicitat
Dones emprenedores i professionals
Ni + ni - = s
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Clínica de reproducció assistida BcnIVF








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 21-07-2019
>
<
Juliol'19
llmamejovessum
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4

Convocatoria destacada

Opinadores

Marató 8M

dimecres 3 d'abril de 2019

Marató 8M

Dones en xarxa ha realitzat durant el mes de març, la Marató del 8M, on han participat dones periodistes, sociòlogues, matemàtiques, directives, de tot tipus de mirades, visions i perspectives. Cadascuna ha donat veu a diferents problemàtiques en vers a les desigualtats de gènere viscudes a nivell professional o personal.

Gemma Altell, professora i psicòloga social, ens parla sobre ”la sororitat i el seu significat en els nostres temps”, on reflexiona sobre el concepte sororitat des d’una perspectiva quotidiana, de qualsevol acte diari acceptant les diferències i les nostres pròpies limitacions de forma feminista sense deixar de banda els grans pasos col·lectius.
Linkdedin: https://www.linkedin.com/in/gemma-altell-albajes-8a973a15/
twitter: @Gemmaltell

Marta Macho, matemàtica i divulgadora científica, va escriure sobre “Dones + Matemàtiques: una equació perfecte” on fa un resum sobre la conferència que va tenir lloc el dia 14 de febrer en les Jornades Matemàtiques, substantiu femení i plural organitzada pel Barcelona Graduate School of Mathematics (BGSMath). On ens explica els estereotips de gènere en relació als estudis matemàtics, científics i tecnològics i la forma de com s’estàn visibilitzant més dones referents afirmant que no s’ha de convèncer a les noies perquè s’apropin a la ciència sino que no hi ha cap motiu de no fer-ho.
Linkdedin: https://www.linkedin.com/in/marta-macho-stadler-4aa59417/
twitter: @MartaMachoS

Marina Bou, Periodista, va realitzar l’article “Contra la por a parlar” ens explica les seves experiències viscudes, exemples de situacions que han viscut totes les dones en el seu dia a dia, per tal d’animar a totes a no callar-se, de no mirar cap a una altre banda per evitar que més noies pateixin aquestes situacions.
linkedin: https://www.linkedin.com/in/marina-bou-cabero-5b362740/
twitter: @mmbou

Marta Casanellas, professora i docent de matemàtiques, va escriure sobre “Maternitat o Carrera”, les dificultats de que les dones es dediquin a la carrera científica investigadora. El 40% de les dones després de tenir la seva primera criatura segueixen a temps parcials en front del 20% d’homes, a més, en les avaluacions de la carrera acadèmica no es té en compte els permisos de maternitat o lactància, fet que discrimina en el prestigi i finalment en el sou.
web uni: https://mat.upc.edu/en/people/marta...

Dolors Herbera, professora i docent de matematiques, va definir “la fórmula self-confident” amb diferents paràmetres: suport de l’entorn familiar, l’entorn laboral, l’actitud (massa) humil. Tots aquest indicadors afecten a la nostra autoestima i això afecta a totes les dones en les seves carreres professionals.
linkedin: https://www.linkedin.com/in/dolors-herbera-4b603050/

Andrea De La Mano, sociologa i comunicadora, va realitzar l’article sobre “Violència de gènere en les dones immigrants” on posa de manifest l’alarmant situació que pateixen per les dificultats d’escapar de l’espiral de la violència de gènere, sense recolzament familiar, social ni institucional, la manca de permís de treball fa que siguin totalment dependents dels agressors.
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/andrea-de-la-mano-andrés-93046b172/

Marina Almansa, ens fa una contextualització de “La invisibilització de les dones als mitjans, és violència” i es que les dones periodistes ocupen només el 27% del temps en les televisions i ràdios, però nomès son invisibilitades sino que també és vexen en directe.
linkedin: https://www.linkedin.com/in/marina-martinez-almansa/
Twitter: @marinalmansa

Chelo Chacartegui, professora titular de Dret del Treball i de la Seguretat Social “10 raons per acabar (d’una vegada) amb la reforma laboral de 2012 des de la perspectiva de gènere ”. Actualment, les mesures laborals han amplificat la bretxa salarial que implica la precarietat laboral, manca de flexibilitat, reduccions en les pensions de les dones. Per això, ens explica la la necessitat de modificar la reforma laboral per aconseguir una igualtat efectiva.
web uni: https://www.upf.edu/es/web/dret/entry/-/-/16034/adscripcion/consuelo-chacartegui

Lourdes Muñoz, presidenta de Dones en xarxa, “http://www.donesenxarxa.cat/borden-...” realitza una contextualització sobre l’impacte global dels moviments feministes, les noves iniciatives social, empresarials i la visibilització de càrrecs públics. No obstant, s’ha de continuar l’avenç, s’ha de prioritzar l’apoderament de les dones en l’àmbit econòmic i combatre les violències persistents sobre el cos de les dones.
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/lourdes-muñoz-santamaria-46b69417/
twitter: @lourdesmunoz

Eva Miranda, professora catedràtica en Geomètrica i Topologia, ens descriu “L’Efecte Matilda” provoca la manca de premis concedits a científiques. Aquest efecte es el prejudici en reconèixer els mèrits de les dones en ciència, de forma sistemàtica, s’atribueix als seus col·laboradors.
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/eva-miranda-248470177/
twitter:@evamirandag

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: