Webs Locals

Agenda de Santa Perpètua de Mogoda [+]

Avui és: 2-09-2014
>
<
Septembre'14
llmamejovessum
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5

Convocatoria destacada

PARAULES CLAU

Web local Santa Perpètua de Mogoda

"Menos cuentos chinos y más cuentos no sexistas", per una educació en igualtat

dimarts 20 d'abril de 2010

"Menos cuentos chinos y más cuentos no sexistas", per una educació en igualtat

Dones en Xarxa expressa el seu malestar i el seu rebuig davant la manipulació de la campanya "Educant en Igualtat". Per això, iniciem la contra-campanya: "MENOS CUENTOS CHINOS Y MÁS CUENTOS NO SEXISTAS". Des de la mateixa, refutem les falsedats que estan proclamant certs mitjans de comunicació i que, per més que es repeteixin, no són certes. No més "cuentos chinos". No més mentides, ni estratagemes.

Alguns "cuentos chinos"

És un "cuento chino" que la campanya "Educant en Igualtat" proposi vetar o censurar els contes infantils. L’únic que pretén és que es faci una lectura crítica dels mateixos, fent èmfasi en el seu contingut sexista. Per exemple, la perpetuació de determinats estereotips de gènere. La campanya "Educant en Igualtat" pretén eliminar aquests estereotips, ja no en els contes, sinó a la vida. Aquest hauria de ser el repte de tots i totes.

 

Fes click per veure la imatge ampliada

 

És un "cuento chino" que la Ministra d’Igualtat, Bibiana Aído, hagi estat la impulsora de la idea de prohibir els contes infantils, encara que diversos mitjans com Libertad Digital, La Razón, El Semanal Digital o ABC volguin que ens ho creiem. De fet, la ministra Aído ni tan sols s’ha pronunciat sobre aquesta qüestió.

Alguns contes sexistes

En les últimes setmanes s’han realitzat campanyes per desprestigiar totes i cadascuna de les accions a favor de la igualtat impulsades pel Ministeri. La caverna mediàtica ha atacat mesures que formen part del consens polític en matèria d’igualtat i que tenen la unanimitat en l’àmbit parlamentari. Per exemple:

- L’aplicació de criteris d’igualtat en els estudis universitaris, durament criticada pels mitjans de la dreta.

- L’assignació de recursos a l’Observatori de la Violència de Gènere, que també ha patit el retret dels mateixos. (Com pretenen que s’avanci en la lluita contra la violència de gènere si no es destinen fons per a la seva investigació?).

- I ara, la difamació de la campanya "Educant en Igualtat", que l’únic que fa és posar en pràctica un altre consens bàsic: el d’impulsar la igualtat des de l’educació.

Estem presenciant un atac frontal contra les polítiques de gènere i, en particular, una estratègia d’ "assetjament i enderrocament" cap a la Ministra d’Igualtat, Bibiana Aído, i el seu Ministeri. L’objectiu d’aquests enganys: frenar els avenços en polítiques d’igualtat. Aquest fet ens indigna. Totes hem de ser conscients que cada atac perpetuat contra la ministra és també un atac contra els drets de les dones.

La veritat de la campanya


Ens sembla injusta la tergiversació dels veritables objectius d’aquesta campanya, que són els de "formar les i els alumnes en actituds i valors que els ajudin a compartir la vida des del respecte". Per més informació, us recomanem l’article de Luz Martínez Ten, No queremos a Blancanieves fuera de la escuela sino que el príncipe comparta las tareas de palacio. I aquí podeu consultar el contingut de les guies de la campanya "Educant en Igualtat".

Com participar a la campanya "Menos cuentos chinos y más cuentos no sexistas"?

- Uneix-te a la causa que hem creat a Facebook.

- Escriu al teu bloc en favor d’educar en igualtat i en contra l’assetjament de la Ministra. La nostra companya Montse Boix ens anima també des de la seva bitàcola.

- Difon aquest article a través de xarxes socials com Facebook o Twitter i afegeix-li l’etiqueta #cuentos.

- Envia’l a tots els teus contactes de correu electrònic.

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: