Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Perquè us sigui més fàcil de compartir, comparar, escollir ... us deixem aquí tots els vídeos en un sol post, de cadascuna de les taules en què es van desenvolupar les Quartes Jornades de Dones liderant les TIC el 15 de novembre passat

Recull de Videos WomanLiderTIC 2018

Canal Dones en Xarxa

Banners

Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Ni + ni - = s
Tarifes de Publicitat
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Dones emprenedores i professionals
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 20-07-2019
>
<
Juliol'19
llmamejovessum
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
#womanlidertic

Reproduint estereotips masclistes, Facebook

dimecres 5 de desembre de 2012

Reproduint estereotips masclistes, Facebook

Les xarxes socials ofereixen de manera privilegiada un públic segmentat per interesos, edat, aficions, etc..., en especial Facebook. La venda d’aquesta publicitat no està exempta, però dels mateixos tics que la publicitat als mitjans convencionals, els estereotips masclistes vers les dones es perpetuen, segons informa l’observatori de les dones en els mitjans de comunicació.

Les males pràctiques es repeteixen i a la xarxa social Facebook, trobem els estereotips de sempre, que relacionen els interessos de les dones amb el maquillatge, les dietes i la moda, i els dels homes amb els esports, les begudes alcohòliques i el coneixement tècnic.

Els anuncis i les històries patrocinades que apareixen al perfil de cada persona usuària són el resultat d’una sèrie de processos informàtics que identifiquen el nostre comportament a la xarxa, els nostres gustos i els nostres interessos. Així doncs, mitjançant la informació que addicionem al perfil (localització actual, sexe, edat, estat civil, ocupació, etc.), les pàgines i els grups amb els que ens relacionem, les aplicacions que utilitzem o les paraules clau de les actualitzacions al nostre mur, l’equip de Facebook elabora “grups d’anuncis” i “tòpics” a través dels quals els anunciants poden reconèixer el segment de públic a qui s’adrecen. Però a més de la informació emmagatzemada als perfils personals de la xarxa social, Facebook fa ús de cookies, pixels i d’altres tecnologies que permeten acumular informació al navegador per a consultar-la posteriorment, i accedeix així a dades detallades sobre el comportament de les seves usuàries i usuaris a Internet.

A diferència de mitjans com la televisió –on la publicitat que s’emet arriba a un públic general– i mitjançant aquesta perspectiva privilegiada sobre els interessos de la comunitat consumidora en potència, Facebook diu oferir als anunciants un públic objectiu més precís, i a les persones usuàries, una publicitat més rellevant.

Aquesta cessió d’innumerables dades valuoses hauria de servir per a detectar la polifonia de la veu femenina i per a allunyar-nos dels tòpics sexistes que sovint es desprenen de les segmentacions de públic objectiu tradicionals.

Font: Observartori de les dones en els miitjans de comunicació

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: