Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Perquè us sigui més fàcil de compartir, comparar, escollir ... us deixem aquí tots els vídeos en un sol post, de cadascuna de les taules en què es van desenvolupar les Quartes Jornades de Dones liderant les TIC el 15 de novembre passat

Recull de Videos WomanLiderTIC 2018

Canal Dones en Xarxa

Banners

Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Ni + ni - = s
Tarifes de Publicitat
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Dones emprenedores i professionals
Clínica de reproducció assistida BcnIVF








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 22-07-2019
>
<
Juliol'19
llmamejovessum
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4

Convocatoria destacada

Política
#14N

Retrocés de les polítiques d’igualtat. Tisorada del 24% en els Pressupostos Generals del 2013

dimarts 13 de novembre de 2012

Retrocés de les polítiques d'igualtat. Tisorada del 24% en els Pressupostos Generals del 2013

Associacions feministes, consideren que el Govern subordina al pagament als bancs els drets de les persones-a l’assistència sanitària, l’educació i l’atenció a la dependència-i els informes oficials d’impacte de gènere són banals, en afirmar acríticament que tot, fins la retallada dels recursos per a la igualtat, és bo per a les dones.

Aquestes consideren que si històricament la llei de pressupostos representar la voluntat popular sobre com gastar els impostos, i els pressupostos participatius i amb perspectiva de gènere han suposat dos passos més per la democràcia real, tot això està avui en qüestió , perquè el pressupost per al 2013 no té credibilitat. Per això, han elaborat un manifest que han entregat als grups parlamentaris que han assistit a la reunió de treball del dia 12 de novembre.

En el manifest denuncien que: "El pressupost de l’Estat per a 2013 és de 235.904,43 milions d’euros, un 9,9% superior al del 2012, per l’increment dels interessos del deute, i el de la Seguretat Social a 128.236 , el 95% per pensions, i el 2013 creixerà un 5,2% per l’envelliment de la població i per la pujada de les pensions en un 1%, sense establir l’actualització segons l’IPC.

1. - Les polítiques d’igualtat es retallen en un 24% respecte al 2012, gairebé el triple de la mitjana dels ministeris (8,9%), i la lluita contra la violència de gènere el 7%, sense comptar l’IPC de l’ 3,4%. Si es compara amb 2011, la retallada és del 39 i 27%. Són el 0,017% dels PGE.

2. - Reiterem que no només demanem polítiques específiques d’igualtat, sinó que les polítiques generals no discriminin a les dones, per acció o per omissió. A això hauria de contribuir l’Informe d’Impacte de Gènere (IIG) que per 5 º any acompanya el Projecte de Pressupostos, però que en les seves 420 pàgines incompleix el mandat del CEDAW i dels 5 objectius d’ONU Dones, perquè:

a. No fa ni una sola vegada a les xifres, el contingut propi dels Pressupostos: l’expressió xifrada, en euros, dels ingressos que l’Estat preveu realitzar i la limitació de despesa, en euros, en cada un dels seus programes.

b. No es refereix a la Seguretat Social, que suposa el 40,1% de la despesa no financer de l’Estat, de les pensions-inferiors per a les dones-viuen 8 milions de pensionistes.

c. No compara les situacions socials i pressupostàries de partida (2012) amb les concretament previstes per al 2013.

d. Afirma mecànicament que el Pressupost d’Estat 2013, tot i les retallades en igualtat i en despesa social, tindrà un impacte "positiu" en la reducció de les desigualtats de gènere. i. No selecciona els programes amb major incidència en la situació social de les dones, i omet dades bàsiques de situació i objectius, encara que per 1 ª vegada esmenta els del Pla d’Igualtat 2008-2011. f. No té resum executiu, per augmentar la seva incidència real.

3. - El pagament del deute es ’menja’ una quarta part de la despesa. El deute públic espanyol actual - 70% del PIB el 2012, 90% del PIB el 2013 - és il • legítima, perquè, com assenyala la Plataforma per l’Auditoria Ciutadana del Deute, de la mateixa manera que en països d’Amèrica Llatina, Àfrica o Àsia:

- Ha estat induïda pels poders financers.

- Assumeix com "públics" 215.000 milions d’euros, més 100.000 milions del fons de rescat de la Unió Europea, per salvar la banca.

- Els seus interessos ascendiran el 2013 a gairebé 40.000 milions d’euros, a pagar a bancs estrangers i espanyols, perquè el Banc Central Europeu, en comptes de comprar-directament, presta als bancs diners a l’1% i ells ho presten a l’Estat al 6% o 7%. Les retallades en polítiques socials afecten a l’ocupació femenina (base de l’autonomia personal) i pressionen perquè siguem les dones les responsables de la cura de menors i persones dependents o malaltes. S’imposa així una doble o triple jornada que impedeix la participació en l’espai públic en condicions d’igualtat.

4. - L’Estat imposa a les filles i familiars que compensin el desmantellament de la Llei d’Atenció a la Dependència. Tot i que l’exposició de motius de la llei de 2006 reconeix la insostenibilitat del sistema de cures familiars, les retallades de desembre, març i juliol de 2012 continuaran el 2013, any en què el Ministeri haurà de pagar 1.034.000 de quotes a la Seguretat Social de cuidadores familiars d’anys anteriors, que des del juliol no tenen cobertura de Seguretat Social, i que constitueixen el 45% de les prestacions del SAAD, amb paguitas de prop de 360 € al mes, perpetuant la feminització de les cures.

La Cobertura de la protecció per dependència, en lloc d’avançar cap a la universalitat, ha perdut 9.487 beneficiaris d’agost a octubre 2012. La partida de prestacions gestionada per les comunitats autònomes baixa un 15%, 200 milions, i es queda en 1.087.000, tot i que només per atendre les 771.000 persones que hi ha actualment al sistema es necessitarien 300 milions més.

El Pla Concertat de Serveis Socials amb CCAA i ajuntaments tindrà un 40% menys, passant de 50 a 30 milions d’euros, amb la consegüent reducció de serveis d’ajuts a domicili i d’emergència social per a les persones sense feina ni protecció social.

En conjunt, les retallades en matèria de serveis socials arriben al 14,4%, que sumats als de l’exercici anterior, resulten en una important disminució dels serveis.

5. - Sanitat Pública: ni universal, ni gratuïta, ni de qualitat. Tindrà una retallada del 22,6% respecte a 2012. A les mesures ja decretades (exclusió dels immigrants sense permís de residència, repagament farmacèutic fins i tot per a pensionistes i repagament en pròtesi i transport sanitari no urgent) i la seva incidència en l’augment de les llistes d’espera, es suma un major retallada de la cartera de serveis, en particular en drets sexuals i reproductius i avortament. Diverses comunitats han eliminat la detecció sanitària de la violència de gènere. L’Observatori de Salut de les Dones del Ministeri ha acomiadat a tot el seu personal contractat de manera que les estratègies de salut i gènere no podran desenvolupar, i la retallada de les seves transferències a comunitats autònomes suposarà una pèrdua d’atenció general i una aturada en el programa de atenció a la violència de gènere i al Pla Nacional de la Sida.

6. - L’atur puja un 16%, les prestacions per atur baixen un 6,3%. L’Estat destrueix més ocupació que el mercat. S’assignen 26.696.000, un 6,3% menys que el 2012, a prestacions i subsidis, tot i que dies després de la presentació del pressupost, l’EPA del 3 trimestre 2012 mostra un augment anual del 16% en la desocupació, que ha arribat a 5.778.100 persones (2.674.700 dones), el 25,02% de la població activa. Aquest trimestre ha estat molt superior l’augment de l’atur femení (68.700 parades més) respecte al masculí (28.200 aturats més), lligat a la destrucció de 49.500 llocs de treball al sector públic i 47.600 al privat. Les retallades de serveis públics i de protecció social, juntament amb la reforma laboral, acomiaden cada dia a 1.000 persones. A més, cada vegada que l’Estat retalla serveis-educatius, sanitaris, socials-de cura de les persones, centenars de milers de dones veuen incrementada la seva càrrega de cures en les famílies.

7. - Demanem Educació pública: de tots i totes per a tothom. La despesa educativa de l’Estat central s’ha reduït gairebé en un terç en els dos últims anys (31%), passant de 2.843 milions d’euros en 2011-2.219 el 2012 ja 1.944 el 2013. El major retallada es dóna en educació compensatòria, destinada als alumnes amb dificultats: baixa 116.500.000, és a dir, un 68%, fins a quedar en 53 milions. Aquesta reducció baixa la qualitat de l’educació pública i la seva contribució a la igualtat social i de gènere. La substitució de menjadors escolars per tarteres familiars, la retallada del transport escolar, tancament de col • legis rurals, augmenten directament el treball domèstic, com també indirectament incideixen l’augment de les taxes, especialment en l’etapa de 0 a 3 anys, així com a la formació professional i la universitat.

8. - La cooperació al desenvolupament tindrà un 23,4% menys de dotació. El Ministeri d’Afers Exteriors baixarà de 683-523.370.000 d’euros la seva cooperació per al desenvolupament, després de retallar el 46,7% el 2011. L’AECID ha tingut una retallada acumulat del 70% des de 2011, mentre Defensa ha augmentat un 175% el 2013, de manera que l’Ajuda Oficial al Desenvolupament cau al 0,2% del PIB, allunyant-se del compromís mundial del 0,7%, i d’ella el 19% és per FONPRODE, destinat al comerç, no a la igualtat social i de gènere, i s’ha eliminat la Direcció General de Polítiques de Gènere.

9. - Altres aspectes pressupostaris de gran impacte de gènere són: La indefinició sobre l’actualització de les pensions a l’IPC, i respecte a la Pensió de viduïtat, la suspensió de l’increment del 52% al 60% de la base reguladora de la DA 30 de la Llei 27/2011.

La congelació del salari mínim en 532,51 € mensuals. La suspensió, un any més, de l’ampliació a 4 setmanes del permís de paternitat. "

Font: CCOO, Sin género de dudas

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: