Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Perquè us sigui més fàcil de compartir, comparar, escollir ... us deixem aquí tots els vídeos en un sol post, de cadascuna de les taules en què es van desenvolupar les Quartes Jornades de Dones liderant les TIC el 15 de novembre passat

Recull de Videos WomanLiderTIC 2018

Canal Dones en Xarxa

Banners

Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Tarifes de Publicitat
Ni + ni - = s
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Dones emprenedores i professionals








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 18-01-2019
>
<
Gener'19
llmamejovessum
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
Formació
Acte commemoratiu del 10è aniversari de la Diplomatura de Postgrau en gènere i igualtat

’S’ha d’encomanar la resistència feminista’

divendres 25 de maig de 2012

'S'ha d'encomanar la resistència feminista'

La dècada que porta en funcionament la Diplomatura de Postgrau en gènere i igualtat que imparteix la Universitat Autònoma de Barcelona s’ha commemorat amb un acte al Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison.

La majoria d’intervencions s’han referit a la difícil situació de les polítiques d’igualtat en plena onada de retallades. Les dones resulten les més perjudicades per la crisi.

La crisi i la paralització –quan no el retrocés- de les polítiques d’igualtat va ser el gran element present durant la commemoració. Una presa de consciència de la feblesa dels drets i de la importància cabdal que té la política, així Carolina Galán va afirmar en la seva intervenció que “la crisi s’està portant per endavant els plans d’igualtat, la crisi ens impedeix créixer, és la gran excusa”. Galán va posar la mirada una mica més enllà i va alertar de les conseqüències de la reforma de les pensions que es va fer al 2011, que afecta més a les dones.

L’ex-alumne Rubén Sànchez, va posar en entredit el sistema que ell va titllar de “patriarcal”, “s’han de canviar les estructures, si no és així, les polítiques d’igualtat són parches”. Un camí que també va seguir l’ex-alumna Barbara Melenchón, qui va alertar del perill de pèrdua del talent femení, i en aquest sentit la seva aportació fou la d’introduir la necessària visió de gènere en el canvi de paradigma “social, cultural i econòmic” que estem patint, i sota aquesta perspectiva Melenchón proposa una reflexió sobre el S.XXI “El segle XXI serà feminista o no hi haurà S.XXI, perquè es tracta de la supervivència i de com encarem la perspectiva de gènere”.

Ara bé, les polítiques d’igualtat es dissenyen i s’apliquen des de la política; de manera que també va esdevenir un dels eixos de reflexió en el balanç dels deu anys de Diplomatura. El fet de projectar un camí en el conjunt de la societat, les polítiques de gènere sovint es confonen amb fer polítiques amb dones i no per a dones “de vegades pensen que amb incloure dones ja està bé, i no és això”, remarcà Helena Navarro, tal i com va matisar la també ex-alumna i tècnica d’igualtat a Montcada Úrsula Santacruz, “Encara no hem arribat a les polítiques de gènere de debò, estem en fent encara polítiques per a dones”.

Santacruz va insistir en la importància de la convicció i de la intenció per tal d’aplicar aquestes polítiques “Els plans d’igualtat no són una plantilla que es poden aplicar de manera mecànica en els consistoris, s’ha de creure en ells. Mentre hi havia subvencions, els plans [d’igualtat] eren benvinguts, però mai se’ls van creure”, denuncia.

L’acte també ha servit per reflexionar sobre el paper de la Diplomatura. Una titulació adreçada a la formació de tècnics en matèria d’igualtat. En aquests deu anys “més de 200 alumnes han passat per la diplomatura”, segons va apuntar Mireia Solsona , de la UAB en la presentació de la primera taula. Una dècada que hauria estat impossible sense la complicitat dels estudiants i dels professors, tal i com va apuntar Francesca Puigpelat.

I en definitiva, un balanç molt positiu tant pel que fa a les institucions, a l’alumnat i al professorat. El sentiment d’estar contribuint a formar una societat més justa “per fer un món més igualitari”, aportà Mireia Solsona. I tal com va formular Rubén Sànchez, “per tal d’encomanar la resistència feminista”.

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: