EDICIONS:  2009  2010  2011 
2012
------------------------------
------------------------------
------------------------------
------------------------------

Blog del concurs

inici

Categoríe: Funcionament

El jurado de Femitic se reúne para decidir las ganadoras del concurso

divendres 11 de novembre de 2011

El jurat de Femitic es reuneix per decidir les guanyadores del concurs

El passat 9 de novembre es va reunir el jurat d’experts i expertes de l’edició de Femitic d’enguany per deliberar i decidir quines seran les guanyadores del concurs.

El jurat consta, en aquesta ocasió, d’un total d’11 membres de diferents àmbits de la cultura i la política amb visió de gènere i igualtat d’oportunitats, posant l’accent en professionals de les TIC, sense excloure a representants del món artístic contemporani.

Tots ells i elles van ser presents en aquesta reunió excepte dos membres que, per motius professionals, no van poder assistir i van enviar els seus vots i les seves valoracions per correu electrònic a l’organització del festival.

De cara a prendre la decisió final, el jurat ha tingut en compte criteris intergeneracionals, és a dir, que la tecnologia anés de la mà, no només de les més joves, sinó també de les més grans, per tal d’evidenciar la intenció del concurs de reduir la bretxa digital tan per qüestions de gènere, com d’edat o formació.

En la mateixa línia, es va recordar que no es tracta d’un concurs estrictament tècnic o estètic, sinó que el missatge a transmetre és un factor molt important, i així ho van consensuar els membres del jurat.

D’acord amb les bases del concurs, els components del jurat van rescatar algunes fotografies que no havien estat finalistes en acabar la fase de votacions populars, i que van ser considerades juntament amb aquelles que sí s’havien classificat.

Pel que fa als vídeos, el jurat també va tenir en compte, a l’hora de prendre la decisió final, el nombre de persones que els havien visionat al canal de YouTube de Femitic.

Una altra de les consideracions pel que fa a la categoria d’àmbit laboral fou que la imatge transmetés la idea d’una trajectòria laboral, a més de la plasmació del context social i la seva repercussió en les dones.

En tot moment es van tenir en compte els principals objectius de Femitic, un concurs que vol fomentar la creació de continguts digitals per part de les dones i visibilitzar-los a la xarxa, amés de reduir la bretxa digital de gènere i denunciar la situació desigual de la dona en el mercat laboral.

Recordeu que el veredicte del jurat es farà públic durant la gala de lliurament de premis de Femitic 2011 prevista pel dijous, 1 de desembre, a les 19 hores, a l’Auditori Teresa Pàmies del Centre Cívic Urgell (Barcelona).

Hoy finaliza la primera fase del concurso Femitic

divendres 30 de setembre de 2011

Avui finalitza la primera fase del concurs Femitic

Avui, 30 de setembre, a les 12 de la nit, finalitza la primera fase del festival de vídeos i fotos realitzats per dones Femitic: la d’enviament de vídeos i fotos.

Com és habitual durant aquests últims dies, l’organització del concurs està rebent una gran quantitat de treballs i estem fent tot el possible per atendre els vostres e-mails amb celeritat.

Amb tot, recordeu que el procés d’acceptació i publicació d’un vídeo o fotografia és relativament complex i, per tant, us demanem que tingueu paciència.

Tots els vídeos i les fotografies que hagin arribat abans de les 12 de la nit d’avui i que compleixin les bases del concurs seran publicats en la nostra web durant els propers dies. Aquelles obres que arribin més tard, no seran considerades i, per tant, no participaran en el concurs.

Molt aviat us informarem també sobre l’inici de la segona fase del Femitic: la de votacions populars.

El 30 de septiembre finaliza el plazo de presentación de obras a Femitic

dimarts 13 de setembre de 2011

El 30 de setembre finalitza el termini de presentació d’obres a Femitic

Femitic, el festival de vídeos i fotos realitzats per dones que organitza anualment l’associació sense ànim de lucre Dones en Xarxa, arriba a la seva recta final.

El proper 30 de setembre finalitzarà el termini per enviar vídeos i fotos a concurs. Recorda que, enguany, els 8.000 euros en premis es repartiran en quatre categories: Vídeo i TICs, Vídeo i Àmbit laboral, Foto i TICs, i Foto i Àmbit laboral.

Consulta les bases del concurs per a més informació sobre el funcionament del mateix. I no deixis de visitar el bloc oficial de Femitic, on trobaràs recursos, consells i idees per a la realització dels teus vídeos i fotografies.

El compte enrere està activat. No deixis passar l’oportunitat de mostrar la teva creativitat. Participa!

Guía de optimización de formatos de imagen

divendres 5 d'agost de 2011

Guia d’optimització de formats d’imatge

Existeixen multitud de formats gràfics per guardar imatges (JPG, PNG, GIF, BMP...). Cadascun d’ells té els seus avantatges i inconvenients, i depenent d’una sèrie de criteris i l’ús que se li vulgui donar a la imatge, és millor utilitzar un o altre.

Abans de començar, hem de tenir certs conceptes molt clars, ja que influeixen en cada format:

- Format amb patents/lliure: Un format amb patents està lligat a una empresa que posseeix els drets per a la seva utilització, podent fixar unes condicions per utilitzar-lo (o restringir-lo totalment). Al contrari que l’anterior, el format lliure no té restriccions i qualsevol pot utilitzar-lo o implementar-lo en els seus productes.

- Mida/Qualitat: Els formats poden ser més o menys eficients, però el pes o mida de la imatge sempre estarà renyit amb la qualitat de la imatge.

- Ús del format: Finalment, un altre detall que cal tenir en compte és el estès que estigui el format. Ens pot agradar un format concret, però si no hi ha programari que el suporti (llegir i guardar), tindrem problemes per al seu ús.

Imatges amb pèrdues

Se’ls anomena format d’imatge amb pèrdues (lossy) perquè aquests formats no guarden tota la informació que té la imatge original, sinó que descarten dades que es consideren prescindibles (informació no interpretable, simplificació, etc.), cosa que el fa ideal per fotografies o imatges amb moltes textures i alt nivell de detalls.

Encara que JPEG és el format més conegut, hi ha diverses alternatives (WEBP, JPEG 2000 i JPEG XR) que han intentat millorar aquest format i renovar-lo, alhora de dotar-lo de major qualitat en menys mida.

És important remarcar, que alguns d’aquests formats successors també permeten guardar imatges sense pèrdues. No obstant això, tots aquests formats, encara que convé anar tenint-los en compte, encara no són suportats per tot tipus de dispositius i/o aplicacions, de manera que (de moment) haurem d’optar pel format JPEG.

En aquests formats d’imatges amb pèrdues, és possible establir un nivell de qualitat que dependrà de l’ús que li anem a donar a la nostra imatge. Per exemple:

- Impressió: Si volem imprimir la nostra imatge, l’ideal seria una qualitat alta (compressió baixa, mida alta), ja que volem que els detalls siguin perfectament nítids.

- Pàgina web: Si volem posar una imatge en una pàgina web, ens interessarà una mida baixa (compressió alta, qualitat menor), i per tant, a més petits, més ràpid es descarregarà d’Internet.

El establir un nivell de qualitat determinat (un 80%, un 90% o un 60%), dependrà de l’opinió subjectiva de la persona que guardi el format. En general, les aplicacions venen amb el nivell de qualitat predefinit a mig-alt.

Imatges sense pèrdues

Els formats d’imatges sense pèrdues (lossless), al contrari que els anteriors, no descarten informació, sinó que l’emmagatzemen i/o comprimeixen, de manera que sempre serà possible reconstruir (exactament) la imatge original.

Aquest tipus de formats no s’ha d’utilitzar per a fotografies o imatges amb moltes textures i colors, sinó per a imatges amb colors sòlids o «llisos»: dibuixos, gràfiques, captures de finestres del sistema operatiu, imatges lineals, etc.

El format BMP, desenvolupat per Microsoft, va ser el format propi del programa Paint, inclòs a Windows. Avui dia, aquest format és pràcticament històric i poc pràctic, per la seva gran mida.

El format BMP utilitzava un mètode de compressió anomenat RLE, el qual comprimia informació idèntica adjacent, cosa que funcionava bé en imatges amb pocs colors (o en blanc i negre).

El format TIFF, molt similar al BMP, era millor per la introducció de la possibilitat de guardar imatges utilitzant compressió LZW. Més endavant, es van afegir possibilitats de comprimir mitjançant ZIP o JPEG, però els arxius resultants donaven una mida molt elevada, raó per la qual va deixar d’utilitzar-se tan activament, i es va utilitzar com a format per guardar fotografies a alta qualitat en discos on no importa gaire la capacitat d’emmagatzematge.

Finalment, es va acabar delegant a tasques de programes d’impressió, per la seva eficiència amb imatges a grans resolucions i en blanc i negre. Va ser inicialment desenvolupat per Microsoft, encara que actualment és propietat d’Adobe.

El format GIF és un dels més populars en la història d’Internet, desenvolupat per CompuServe. La seva principal característica és que GIF només pot tenir, com a màxim, 256 colors. Això fa que la seva mida sigui molt petita, encara que la seva qualitat en imatges com fotografies és molt pobre. És ideal per a petits logotips, gràfics sòlids o animacions. Va ser el primer format a suportar transparència (especificant el color a convertir en «color transparent»).

Va tenir problemes per temes de patents (en utilitzar LZW per comprimir) el que va accelerar el reemplaçar-lo pel format PNG, que amés, ho millorava considerablement.

PNG és un format lliure, que es va crear per reemplaçar GIF. Cal destacar que dins de PNG ha dos vessants: PNG-8 i PNG-24.

La primera d’elles, és la més similar a GIF, ja que es limita a 8 bits (256 colors com a màxim) i està dissenyat per a, igual que GIF, guardar imatges com logotips, dibuixos o gràfics lineals i simples, captures amb colors sòlids... de manera que la mida sigui molt lleugera (útil per a Internet).

D’altra banda, PNG-24 es limita a 24 bits, evitant la disminució de qualitat en fotografies que patia GIF i permetent canals alfa per transparències (de molta millor qualitat en ombres). Això sí, la mida del fitxer augmenta considerablement en aquest segon cas.

Imatges animades

GIF és el format d’imatges que permeten animació més famós, encara que no l’únic. Existeixen dues variants derivades de PNG (MNG i APNG) que permeten animació, encara que les dues estan molt poc esteses.

Imatges vectorials

Un dels problemes que es presentava en la representació d’imatges (gràfics, logotips, imatges basades en formes geomètriques...) és que, en alguns casos, es necessitava tenir una mateixa imatge amb diferents resolucions (majors o menors).

En aquests casos, el mètode al qual es recorria era redimensionar la imatge, el que produïa - sobretot en ampliacions, que requereix interpolació - un desagradable efecte de «dents de serra» (aliasing) o mala qualitat en general.

Per evitar això, s’utilitzen formats vectorials, en què es guarda la informació dels objectes geomètrics (amb les seves formes, colors, mides, etc.), de manera que si volem canviar la mida, és molt senzill i no perd qualitat.

El format vectorial més acceptat és el format lliure SVG, basat en el llenguatge d’etiquetes XML, cosa que el fa molt fàcil de generar i modificar.

Al marge de SVG, hi ha altres formats vectorials, com EPS (Adobe), WMF (Microsoft), etc. No obstant això, amb la bona crítica i possibilitats del format SVG, està ràpidament reemplaçant als altres. El format SWF d’Adobe, encara que no sigui exactament una imatge, utilitza també objectes vectorials.

Imatges propietàries

Els programes de disseny gràfic solen comptar amb un format propi, que inclouen tècniques com el de vectoritzat, al costat d’altres dades com capes, seleccions, metadades, i fins i tot un historial d’accions.

Fitxers com .AI (Adobe Illustrator), .CDR (Corel Draw), .PSD (Adobe Photoshop), .PSP (Paint Shop Pro) haurien de conservar-se sempre com arxius originals per a realitzar possibles modificacions en el futur.

Recorda no assumir mai que els altres utilitzen aquesta aplicació (i per tant, són capaços d’importar o obrir aquest format des del seu programa habitual). Si el nostre objectiu és publicar la imatge, el millor és guardar-la en un format com JPEG o PNG, que són els més estesos i suportats.

Imatges RAW

Existeix un últim tipus que vull esmentar, que és el de les imatges RAW (en anglès, cru). Aquest format el fan servir molt els fotògrafs perquè emmagatzema la informació exactament com la captura el sensor de la càmera, sense cap alteració. Això és interessant per a persones que busquen un alt nivell de nitidesa d’imatge.

Pràcticament, cada companyia té el seu propi format, com per exemple .NEF (Nikon), .ORF (Olympus), .X3F (Sigma), .RAW (Panasonic) o .PXN (Logitech), entre d’altres.

Evidentment, aquests arxius ocupen quantitats molt elevades en disc, el que fa totalment impossible (o almenys, desaconsellable) d’utilitzar per compartir o descarregar des d’Internet.

Més informació: Formats d’imatge, guia d’optimització

Relacionat: 12 aplicacions per optimitzar imatges

Veure en línia : EMEZETA BLOG

Femitic en agosto

dijous 28 de juliol de 2011

Femitic a l’agost

Femitic, el festival de vídeos i fotos realitzats per dones que organitza anualment l’associació Dones en Xarxa, no tanca per vacances.

El concurs ja ha repartit dues fantàstiques Samsung Galaxy Tab, que es van emportar la Marta Palacios i la Beatriz Fernández en els sorteigs realitzats els passats 1 i 22 de juliol. Però encara queden 8.000 euros en premis que esperen guanyadores.

Des de Dones en Xarxa, us volem animar perquè aprofiteu aquests dies de descans per a realitzar els vostres vídeos i les vostres fotografies. Recordeu que, enguany, les possibilitats s’amplien, ja que podeu presentar treballs al voltant del tema Dones i TICs i Dones i Àmbit laboral.

Potser, durant la vostra escapada d’estiu, visiteu algun lloc emblemàtic per a les dones: la Maternitat d’Elna, el Jardí de Clara Campoamor, el Museu de Rosalía de Castro, la tomba de Simone de Beauvoir... O, simplement, passeu per davant d’un ciber-cafè, o demaneu indicacions a una dona policia... O realitzeu una video-conferència per Internet per contactar amb els vostres familiars i/o amistats, o trobeu un souvenir perfecte en una botiga regentada per una dona...

Les possibilitats són infinites. Però recordeu que les vostres obres han de reflectir explícitament el tema escollit.

Els objectius que volem assolir dins la categoria Dones i TICs i que us poden servir de referència per als vostres treballs són:

- Fomentar la creació de continguts digitals entre les dones

- Esperonar les dones perquè participin més activament a Internet i a les xarxes socials

- Visibilitzar les dones a Internet

- Reduir la fractura digital de gènere

- Fomentar l’ús d’Internet com un espai on promoure valors igualitaris i inclusius entre les i els joves

I els objectius de la categoria Dones i Àmbit laboral:

- Denunciar les desigualtats entre dones i homes en l’àmbit laboral

- Incentivar la formació i la incorporació de la dona al mercat laboral

- Fomentar l’auto-ocupació, l’emprenedoria i el lideratge femenins

- Posar de relleu la importància de la conciliació laboral/familiar/personal

- Aportar solucions amb perspectiva de gènere a l’actual crisi econòmica

I també posem a la vostra disposició un recull de recursos d’àudio, música, imatges i vídeo sota llicències Creative Commons, copyleft i/o royalty free, que us pot ajudar en la realització dels vostres treballs.

Ja sabeu, l’estiu és sinònim de Femitic! Consulteu les bases i participeu al concurs. Teniu temps fins el 30 de setembre.

Recursos copyleft: audio/música, video e imágenes

dimarts 19 de juliol de 2011

Recursos copyleft: àudio/música, vídeo i imatges

Tal i com hem comentat anteriorment, Femitic és un concurs copyleft perquè Dones en Xarxa aposta per la filosofia open (obert) i el coneixement lliure, és a dir, els continguts, les creacions i les aplicacions sota drets d’autor oberts a la seva reutilització.

Això afecta tant a l’ús que les persones poden fer dels vídeos i les fotografies presentades a Femitic, que recordem que es troben sota llicència Creative Commons BY-SA 3.0, com a les obres que poden utilitzar les concursants per a la realització de les seves fotografies i vídeos.

Podeu presentar treballs completament originals, és a dir, que tot el material que els composi (àudio, música, imatges, vídeo...) hagi estat creat per vosaltres.

Però si voleu o necessiteu recòrrer a obres de tercers/es, aquí teniu un recull de pàgines web que ofereixen àudio/música, vídeo i imatges sota llicències Creative Commons, copyleft i/o royalty free .

Reviseu l’obra en la que esteu interessades i assegureu-vos de què permet usos comercials i obres derivades. I no oblideu citar a l’autor o autora de l’obra utilitzada o bé dins la pròpia obra o bé en l’apartat del formulari de participació destinat a la descripció del vostre treball.

Àudio/Música

- Audio Farm

- CC Mixter

- Dogmazic

- Free Music Archive

- Freesound

- Jamendo

- Magnatune

- Música Copyleft

- Música Libre

- MusicLeft

- Musopen

- Nomag

- Partners in Rhyme

- Phlow

- Public Domain 4 U

- Soundcloud

- Vida Perra

Imatges

- 4 Free Photos

- Alegri Photos

- Compfight

- Cool Image Bank

- Creativity 103

- DHD

- Every Stock Photo

- Flickr

- Free Clipart

- Free Foto

- Free Images

- Google

- Icon Finder

- Morgue File

- Open Clip Art

- Vecteezy

Vídeo

- Dale al Play

- Categoria de vídeo de Música Copyleft

- Public Domain Comedy Video

- Public Domain Torrents

- Tu TV

- VideoEscucha

- VebFilm

- YouTube

En general

- Cerca de Creative Commons

- Directori de continguts de Creative Commons

- Clear Bits

- Internet Archive

- Ministerio de Educación

- Wikipedia Commons

Si coneixeu alguna altra pàgina que ofereixi recursos d’aquest tipus, no dubteu en compartir el seu enllaç a través del formulari de comentaris.

El copyleft y las licencias Creative Commons (parte 2)

dimarts 12 de juliol de 2011

El copyleft i les llicències Creative Commons (part 2)

Puc utilitzar obres d’altres persones en els vídeos i les fotografies que presento a Femitic?

El punt 10 de les Bases del Concurs del festival de vídeos i fotos realitzats per dones Femitic fa al·lusió directa als Drets d’Autoria de les obres presentades a concurs.

En enviar el formulari de participació, les concursants declaren estar en possessió dels drets d’autoria de les seves obres o que aquestes s’ajusten a la resta d’especificacions que apareixen en el punt abans esmentat, que són:

(...) Les autores que pertanyin a alguna entitat de gestió hauran d’aportar el permís de l’entitat si han cedit algun tipus de dret sobre l’obra o obres presentades per la seva membresia o relació contractual.

Per explicar aquest paràgraf, posarem un exemple. Suposem que una de les concursants de Femitic és també compositora musical i és membre de la Societat General d’Autors i Editors (SGAE), entitat que, per tant, gestiona tots o part dels drets d’autoria sobre les seves obres, en aquest suposat cas, cançons.

Doncs bé, si aquesta concursant volgués incloure una d’aquestes cançons en un vídeo presentat a Femitic, primer hauria de demanar i obtenir el permís de la SGAE per fer-ho. Si no, estaria molt probablement incomplint l’acord de membresia signat amb aquesta entitat.

El punt 10 de les bases del concurs segueix així:

En el cas d’utilitzar altres obres, les participants declaren estar en possessió de l’autorització dels o les autores les obres dels quals estiguin incloses en l’obra presentada a concurs, en cas d’aquestes estar protegides per copyright; i de respectar les condicions de la llicència (o aconseguir un permís especial si no és així) en cas de copyleft.

Comencem explicant el primer supòsit, el que fa referència al copyright. L’autor o autora d’una obra original (un text literari, una composició musical, un programa d’ordinador, una fotografia, etc.) és, pel sol fet de la seva creació i sense necessitat de procedir a cap registre, titular dels drets de propietat intel·lectual sobre aquesta obra [1].

Això vol dir que quan ens topem amb una obra original d’un tercer/a, i llevat que la seva llicència digui el contrari, aquesta obra està protegida pel dret d’autor o copyright (...) i que, per tant, la seva utilització per altres persones no és lliure [1].

Per descomptat, també estan protegides per copyright aquelles obres que ho expliciten literalment i que, de forma habitual, són marcades amb el símbol d’una lletra C dins d’un cercle. Això inclou, per exemple, les cançons que escoltem per la ràdio, les pel·lícules que veiem al cinema o la televisió, o les fotografies publicades en diaris o revistes, entre molts altres casos.

Llavors, què hauria de fer una concursant de Femitic si, per exemple, volgués utilitzar un fragment de, suposem, la pel.lícula La Xarxa Social, de David Fincher, al vídeo que vol presentar a concurs? Doncs hauria de posar-se en contacte amb el propi Fincher i/o amb la productora del film perquè li donessin una autorització, preferiblement per escrit, conforme es mostren d’acord amb la utilització d’aquest fragment en la seva obra.

Com això pot resultar una mica complicat, la solució preferible és recórrer a obres copyleft o sota llicència Creative Commons. I és aquí on expliquem el segon supòsit previst en les bases esmentades anteriorment.

Si l’autor o autora d’una obra original vol facilitar que la mateixa sigui compartida amb més llibertat que la que permet el copyright, pot publicar-la amb una llicència de Creative Commons, les condicions de la qual seran establertes per l’autor/a i hauran de ser respectades per aquelles persones que pretenguin utilitzar la seva obra.

Hi ha sis tipus de llicències Creative Commons, que s’obtenen de la combinació de quatre variables, que són les següents:

- Reconeixement: Fer referència a l’autor/a de l’obra original, citant el seu nom i, si és possible, incloent un enllaç cap a aquesta. Totes les llicències Creative Commons tenen aquesta condició.

- Ús comercial: Depenent de la llicència escollida per l’autor/a de l’obra original, aquesta podrà ser utilitzada o no per tercers/es amb fins lucratius.

- Obres derivades: Depenent de la llicència escollida per l’autor/a de l’obra original, altres persones poden o no modificar-la segons els convingui.

- Compartir en condició d’igualtat: En cas que l’autor/a de l’obra original permeti la creació d’obres derivades, aquestes s’han de publicar amb la mateixa llicència, és a dir, les mateixes condicions, que l’obra original.

Per tant, una concursant de Femitic que vulgui incloure una obra d’una altra persona en el treball que pretén presentar a concurs, s’ha de fixar en la seva llicència Creative Commons i assegurar-se que admeti usos comercials (ja que estaria optant a un premi màxim de 3.000€) i obres derivades (ja que utilitzaria l’obra original per crear la seva pròpia obra) i, per descomptat, haurà d’especificar el nom de l’autor/a de l’obra original.

Imaginem que una concursant de Femitic volgués utilitzar aquesta fotografia al vídeo que presentarà a concurs. La imatge ha estat publicada sota una llicència Creative Commons que permet les obres derivades, però no el seu ús comercial. En conseqüència, no podria utilitzar-la pel seu vídeo. A menys, és clar, que es posés en contacte amb el seu autor i que aquest li donés permís per usar-la.

En canvi, si la concursant de Femitic volgués utilitzar aquesta altra fotografia, també sota llicència Creative Commons, no hauria de demanar permís, ja que la mateixa llicència, per definició, permet l’ús comercial i les obres derivades. L’únic que hauria de fer és esmentar a l’autor de l’obra original.

Més informació sobre les llicències Creative Commons al bloc Infonet i un cas pràctic, aplicat al món literari, en aquest article de Público.

[1] ¿Cómo funciona una licencia de Creative Commons? per Alejandro Touriño per a La Información.

El copyleft y las licencias Creative Commons (parte 1)

El copyleft i les llicències Creative Commons (part 1)

Puc utilitzar els vídeos i les fotografies presentades a Femitic?

El punt 10 de les Bases del Concurs del festival de vídeos i fotos realitzats per dones Femitic fa al·lusió directa als Drets d’Autoria de les obres presentades a concurs. En ell s’especifica que:

Femitic és un concurs copyleft perquè Dones en Xarxa aposta per la filosofia open (obert) i el coneixement lliure, és a dir, els continguts, les creacions i les aplicacions sota drets d’autor oberts a la seva reutilització.

Per aquest fet, els vídeos i les fotografies presentades a concurs es consideraran sota llicència Creative Commons BY-SA 3.0, que permet l’ús, la còpia, la distribució i la modificació de l’obra tenint en compte les següents condicions:

- BY: reconeixement -> que sempre s’esmenti el nom de l’autora

- SA: compartir igual -> que es garanteixi que l’obra derivada quedarà sota la mateixa llicència, és a dir, les mateixes condicions que l’obra original

Això vol dir que qualsevol persona pot utilitzar els vídeos i les fotografies enviades a Femitic a la seva pàgina web o blog, en les seves xarxes socials, en els seus propis vídeos o fotografies... sempre que respecti les condicions de la llicència, que són:

- Ha d’esmentar el nom de l’autora de l’obra i incloure un enllaç cap a aquesta.

- Si ho desitja, pot utilitzar l’obra amb fins comercials.

- Si ho desitja, pot crear la seva pròpia versió de l’obra original - el que seria una obra derivada - però publicant-la sota la mateixa llicència Creative Commons de l’original.

Totes les concursants de Femitic han estat avisades d’aquest fet a través de les bases i, en participar al festival, declaren la seva plena acceptació de les mateixes.

Més informació sobre les llicències Creative Commons a la pàgina web oficial i en aquest article publicat a La Información.

Pages 1 | 2 | 3