Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí


El nombre de persones addictes al consum d’alcohol continua pujant. Segons dades de Acali, que coincideixen amb els que maneja la Delegació d’Igualtat i Benestar Social, cada vegada són més els cordovesos que demanen ajuda per abandonar el consum d’aquesta substància, que entre els joves, sol donar-se en combinació amb altres substàncies com la cocaïna.
El president de l’associació Acali, José María López, va alertar ahir, Dia Mundial Sense Alcohol, sobre l’augment de l’alcoholisme entre les dones, que ja suposen al voltant d’un 20% de les pacients ateses, si bé s’estima que són més les afectades, ja que "a la dona li costa més demanar ajuda, ja que viu la seva addicció de forma diferent a l’home i sol beure sola a casa i no al bar, llevat que sigui molt jove". En aquest cas, el consum de nois i noies s’equipara. "La dona s’ha igualat amb l’home en tot, també en les addiccions, el dolent és que l’efecte que té el consum d’alcohol en la salut de les dones és molt més perjudicial que en la dels homes", assenyala López, que afirma que "al voltant d’un 10% de la població té problemes d’alcoholisme".
Encara que el perfil de l’alcohòlic és molt heterogeni, segons el president de Acali, "la crisi està incidint en l’augment dels casos, ja que hi ha moltes persones que, en perdre la feina, cauen en depressió i recorren al consum d’aquesta i altres substàncies amb la idea d’oblidar els seus problemes ". El resultat, però, és que els problemes es multipliquen. "Els pacients arriben demanant ajuda quan la seva situació és dramàtica", explica. Per això la recomanació sigui demanar ajuda davant els primers símptomes. "L’alcoholisme és una malaltia crònica que s’aconsegueix controlar en un 80% dels casos, així que com més aviat es tracti, millor per al malalt".
Des de començament d’any, segons fonts d’Igualtat i Benestar Social, els centres de tractament ambulatori s’han atès 1131 consultes relacionades amb el consum d’alcohol, que "comença al voltant dels 16 anys". Pel que fa al perfil d’estudis dels malalts, el 80% dels atesos tenia estudis primaris enfront d’un 7,5% de persones amb estudis de batxiller o formació professional i un 7% d’universitaris.
Pel que fa a prevenció es refereix, Acali recalca que "seria fonamental evitar el bombardeig publicitari que mostra la beguda com una cosa guai".