Buscar

NETWORKING

Twitter Facebook LinkedIn Google Plus Tuenti Flickr
Youtube Delicious Slideshare DEX para Android DEX para Apple Favorits



Si vols publicitar-te en aquesta pàgina, fes clic aquí

Multimedia

Perquè us sigui més fàcil de compartir, comparar, escollir ... us deixem aquí tots els vídeos en un sol post, de cadascuna de les taules en què es van desenvolupar les Quartes Jornades de Dones liderant les TIC el 15 de novembre passat

Recull de Videos WomanLiderTIC 2018

Canal Dones en Xarxa

Banners

Clínica de reproducció assistida BcnIVF
Dones emprenedores i professionals
Catàleg d'activitats de Dones en Xarxa
Tarifes de Publicitat
Jornades Internacionls de dones liderant les TIC
Ni + ni - = s








Webs Locals

Agenda [+]

Avui és: 26-06-2019
>
<
Juny'19
llmamejovessum
2728293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Internacional

Una altra represa del feminisme, les Pussy Riot

dilluns 3 de setembre de 2012

Una altra represa del feminisme, les Pussy Riot

El significat en espanyol de "pussy riot", és més que representatiu de les accions que en el món modern fa la joventut perquè la societat deixi de ser indiferent a ells. Significa "Vagina amotinada", i representa un ideari de protesta social, amb plena categoria en la contracultura moderna, d’un col · lectiu rus aficionat al punk-rock (música de rock, gènere que es va desenvolupar entre 1974 i 1976 als Estats Units, el Regne Unit i Austràlia, bandes de punk rock motiven l’excés), en el cas de les "pussy riot", les lletres són inspirades en banderes feministes. Aquest col · lectiu s’ha posat de moda en la Rússia de Vladímir Putin (Leningrad, 1952), i les seves accions han estat encausades a produir molèstia i incomoditat pel que fa al sentit extrem de com es presenten.

Aquest col · lectiu es col · loca en escena amb un performances de provocació política, amb temes com la situació de les dones a Rússia i, més recentment, en contra de la campanya electoral del primer ministre Putin a la presidència de Rússia. El col · lectiu com a tal, com a grup ja no improvisat sinó amb un alt contingut de protesta, va començar a finals de setembre del 2011, just després que Putin anunciés que pretenia tornar a ser president de Rússia durant, almenys 12 anys més. En aquest moment van apreciar que el país necessitava un grup militant, punk i feminista o com es digui, que es mogués per carrers i places, i que entusiasmarà i activés l’energia públic acumulat contra els actes desmesurats, que a la seva consideració, ha promogut el Govern de Putin. La cultural política russa es va veure llavors envaïda per un col · lectiu que des de les banderes dels drets de la dona, i de gais, lesbianes i transsexuals, estructuraven un missatge polític que fes possible involucrar les persones desmotivades i reticents a participar en la cosa pública , perquè assumissin un compromís tant en l’escenari de la política electoral-partidista, com en la música i l’art, ja que han estat espais de dominació masculina en totes les àrees del discurs públic contemporani.

Un element important en aquest moviment de contracultura, és la inspiració que les lletres de les cançons dels grups musicals moderns han exterioritzat a l’Europa oriental. Alguns membres del col · lectiu "pussy riot", han pres simpatia pels missatges musicals de les bandes punk clàssic de principis dels 80: The Angelic Upstarts, Cockney Rejects, Sham 69, entre d’altres. Aquests grups tenien una energia social i musical, el seu so va calar en l’ambient, en la seva societat, va agitar consciències i visibilitzar problemes, la seva energia captura l’essència del punk, que és la protesta agressiva.

Pel que fa a les arrels feministes, el moviment "pussy riot" està adherit a diverses etapes del pensament occidental, se li deu molt a Jean-Jacques Rousseau (Suïssa ,1712-França, 1778), de manera burlesca, atès que gràcies a les seves legats de portar a un racó el paper de la dona dins de l’Estat liberal, va produir una reacció en cadena que donés amb la creació d’una declaració dels drets declinada en femení, el 1791, Olympe de Gouges va fer la "Declaració dels Drets de la Dona i la Ciutadana ", com a contrapartida als" Drets de l’home i el Ciutadà "creats després de la Revolució Francesa. Tot el que ha estat la literatura occidental a favor de la dona, des Mill o Nicolas de Condorcet, entre d’altres, seran exemples de líders que, tot i ser masculins, defensen els drets de la dona, després s’unirien autores com Mary Wollstonecraft creadora de la Vindicació dels drets de la dona, que trenca amb la tònica de les obres escrites fins ara per dones, descrites com "memorial de greuges" i passa a la "vindicació", component essencial del feminisme, de manera més contemporània , Simone de Beauvoir, amb el seu llibre "El segon sexe", Betty Friedan amb "La mística femenina", Kate Millett amb "Sexual Politics" o Shulamith Firestone amb "La dialèctica del sexe", entre d’altres, són algunes de les autores que han influït en aquest moviment de contracultura radical, on el feminisme no només és un cos de idees en discussió per la igualtat i llibertats de gènere, sinó un camí ideològic per projectar en llenguatge polític les necessitats de certs sectors de la societat.

Com col · lectiu, ho han expressat obertament membres del "pussy riot", no tenen res de què preocupar-se, perquè si la policia els fica a la presó, cinc, deu o quinze membres més es posaran balaclavas (entenguis passamuntanyes) de colors i continuaran la lluita contra els seus símbols de poder. Una de les raons per utilitzar aquesta balaclava de colors i mantenir anònimes, és que l’objectiu que el col · lectiu pretén és allunyar-se de les personalitats i acostar-se als símbols, és a dir, identificar-se amb la protesta pura.

A totes aquestes, el març de 2012, durant un concert improvisat i sense autorització a la Catedral de Crist Salvador de Moscou, tres dones del col · lectiu van ser arrestades i acusades de vandalisme, el judici es va iniciar a finals de juliol, i van ser condemnades a dos anys de presó. Les dones, segons apareix reflectit en els mitjans d’informació digitals i impresos, han atret gran simpatia, a causa de les denúncies de maltractaments mentre estaven sota custòdia. El judici ha estat més un espectacle.

El que fins ara es coneix de les "pussy riot", és que són un col · lectiu compost per deu intèrprets, i aproximadament quinze persones que s’ocupen d’aspectes tècnics del rodatge i edició de vídeos que pugen a Internet. La mesura presa cap a les accions de les "pussy riot", han estat justificades en tant que representen un moviment de contracultura extrem que soscavat l’ordre social, amb un estil de protesta emmarcat en l’absolut d’una falta de respecte a l’autoritat ia les creences. En no haver tolerància, les seves idees tendeixen a ser difuminades amb facilitat i per tant els seus objectius de restitució i justícia social es perden en un immens esforç més per fer un espectacle que en mostrar una posició seriosa i raonada dels seus al · legats de contradicció a l’ordre instituït. Per als qui militen en aquest moviment, la sentència és un símptoma que la llibertat està desapareixent en el cas de la Rússia de Putin, potser llibertat implica: acceptar la contradicció i tot a costa de la dignitat? Altres defensors i crítics de la banda, Sergéi Udaltsov, un dels líders de l’oposició a Putin, va ser detingut mentre es manifestava en suport, així com l’excampió mundial d’escacs Gari Kaspàrov, ja que en anar a la lectura de la sentència es van veure involucrats en actes extrems de violència.

Article aparegut a Analitica

Afegir un comentari


moderació a priori

Aquest fòrum és moderat a priori: la seva contribució no es mostrarà fins que no hagi estat validada per l'administrador del lloc.

  • (Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.)

Qui sóu? (opcional)

En col.laboració amb: