En compliment de l’Acord de Consell de Ministres de 2 de març, que aprovava noves mesures per a afavorir la igualtat entre dones i homes durant 2007. Igualment, informa sobre els seus drets econòmics, laborals i socials.
El Ministeri de Treball i Assumptes Socials, a través de l’Institut de la Dona, ha editat un fullet informatiu sobre les mesures de protecció i els drets econòmics, laborals i socials de les dones víctimes de la violència de gènere.
Aquest fullet recull els drets establerts en la Llei Orgànica de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere, de desembre de 2004, elaborada perquè les dones que són o han estat víctimes de violència de gènere puguin posar fi a una relació violenta i recuperar el seu projecte de vida.
El contingut del fullet es distribuïx en quatre apartats:
1. El dret a la informació, a l’assistència social integral i a l’assistència jurídica gratuïta;
2. Els drets laborals i de la Seguretat Social de les treballadores per compte aliè i per compte propi;
3. Els drets de les funcionàries públiques, i
4. Els drets econòmics: ajudes econòmiques, renda activa d’inserció, ajuda per a canvi de residència i prioritat en accés a habitatges protegits i residències públiques per a majors.
A més, informa sobre el dret i els procediments per a formular denúncia i sol·licitar una Ordre de Protecció, detallant les mesures de caràcter penal i civil que aquesta comporta, i les quals afecten específicament a les dones estrangeres.
Amb un tiratge de 300.000 exemplars, que seran distribuïts, principalment, entre els Ajuntaments de menys de 5.000 habitants, el cost invertit en aquesta campanya ha estat d’uns 34.000 euros. Per a rebre aquesta informació, les víctimes de la violència de gènere poden acudir, igualment, al telèfon d’informació gratuïta de l’Institut de la Dona, 900191010, que funciona les 24 hores del dia i que està a la seva disposició per a qualsevol consulta.
Amb la realització i enviament d’aquest fullet informatiu, l’Institut de la Dona dóna compliment a l’Acord de Consell de Ministres de 2 de març, pel qual s’aprovaven noves mesures per a afavorir la igualtat entre dones i homes durant 2007.







