L’Observatori de la Imatge de les Dones, dependent de l’Institut de la Dona, ha atès en els dos últims anys un total de 1.002 queixes per publicitat sexista i ha demanat la retirada o rectificació de campanyes un total de 33 empreses.
El Govern dóna comptes de l’actuació d’aquest observatori en una resposta parlamentària , a la qual ha tingut accés Servimedia, a una pregunta escrita de la diputada del PSOE Laura Seara.
A més de les 33 empreses a les que ha posat objeccions pels seus anuncis discriminatoris, l’organisme de l’Institut de la Dona s’ha dirigit a altres 13 per tal de traslladar- observacions i recomanacions per evitar un tractament sexista de la imatge pública de les dones.
En el seu balanç d’actuació en defensa de la imatge femenina, el Govern destaca també que l’Institut de la Dona va acudir l’any passat per primera vegada als tribunals contra una campanya de publicitat, a anar a una demanda contra la companyia aèria Ryanair, que va ser estimada pel Jutjat del Mercantil número 2 de Màlaga.
En la contestació parlamentària , l’Executiu també destaca que en aquests dos anys ha atès 28 peticions d’informació i entrevistes de diverses entitats socials i acadèmiques i de mitjans de comunicació , i s’ha dirigit a quatre mitjans de comunicació per mitjà de vuit accions.
Dins del conveni marc signat entre el Ministeri d’Igualtat i RTVE , a través dels Serveis Informatius de TVE està previst intensificar l’emissió de continguts que permetin afavorir la igualtat entre dones i homes.
Així mateix , s’ha acordat la creació d’un espai específic al web de la Corporació que aglutini els continguts relacionats amb la igualtat de gènere , i s’està preparant la realització d’un taller d’especialització amb perspectiva de gènere per a personal dels Serveis Informatius de TVE . Com a fruit final d’aquest treball , s’ha previst elaborar un manual de recomanacions propi , per a la seva difusió i aplicació interna.
Font: Teinteresa