L’artista Sílvia Iturria va inaugurar ahir una exposició de denuncia contra l’artificialitat dels nostres temps al paranimf de la Universitat Rovira i Virgili, convidada per l’Aula d’Art de la Universitat. Sota el títol Vull ser de plàstic , l’artista va presentar set fotografies que mostren unes enormes tanques publicitàries en les quals Iturria hi ha encaixat imatges absurdes, allunyades d’aquelles amb què habitualment bombardeja la publicitat.
A través les fotografies, la sempre povocativa Iturria critica com la publicitat ha fet del cos una mercaderia a punt de ser consumida. L’artista ha utilitzat el seu propi cos per crear unes imatges entre grotesques i patètiques, molt allunyades dels estereotips publicitaris.
Per mitjà de tanques publicitàries, instal·lades enmig de paisatges vulgars, s’exposen imatges de dones gens idealitzades. És més, enmig de collarets de perles o de llavis ostentosos, l’artista hi estampa cares, orelles o cossos de porcs. Vull ser de plàstic mostra el que no esperem trobar mai en una campanya publicitària i proposa una lectura irònica a través de la repetició d’unes imatges falses.
Sílvia Iturria ja havia reflexionat sobre l’status de la dona en la societat contemporània en obres anteriors. El setembre passat, per exemple, va ser una de les artistes que va prendre part en el muntatge col·lectiu
Barbi ‘versus’ Barbi , que es va presentar a la delegació de Cultura a Tarragona i en la qual els artistes participants feien una mirada crítica a partir de la nina més famosa de la història. Iturria hi presentava la fotografia titulada “Jo també sóc una barbi”, que era una imatge del seu cos nu, fent un senyal obscè amb el dit del mig de la mà i amb el rostre manipulat.
L’exposició es podrà visitar fins el dia 25 d’abril al paraninf de la URV de Tarragona.