Nou de cada deu persones expertes consultades per mitjans de comunicació són homes, una realitat que diverses associacions de dones professionals volen canviar a través d’una iniciativa per augmentar la presència de les dones expertes en les informacions periodístiques.
Amb el nom de Plataforma de Expertes, la iniciativa ha estat presentada aquest dimarts i reuneix més de 200 dones especialistes en múltiples camps i activitats , que es posen a disposició dels mitjans de comunicació per potenciar la seva visibilitat en aquests i “aplanar el camí de la igualtat”.
La seva presidenta, Ana Lamas, ha explicat que neix per “cobrir una necessitat latent” ja que s’ha preguntat com es pot progressar ” ignorant l’opinió i el talent del 50% de la població”. Es tracta de la primera eina de recerca en línia que permetrà als mitjans de comunicació localitzar els contactes i obtenir opinions d’ “expertes de primeríssim nivell ” de tots els àmbits , tal com ha assenyalat Lamas. “No es tracta de visibilitat sigui com sigui, sinó d’oferir una veu consistent, el que ens obligarà a tots a debatre més , aprendre ia comunicar millor”, ha destacat la presidenta .
Un “punt de partida” cap a la igualtat La presidenta de la Federació d’Associacions de Periodistes d’Espanya (FAPE) , Elsa González , ha qualificat aquesta eina com “fonamental ” perquè , en l’actualitat , els mitjans reflecteixen un món fet , dirigit i explicat per homes .
Font: 20 minutos