Una desena d’esportistes basques i persones relacionades amb l’àmbit esportiu han reclamat una major presència de l’esport femení en els mitjans de comunicació per aconseguir la “plena equiparació” amb el seguiment del que gaudeix l’àmbit masculí, i han considerat “importantíssim” la consecució d’aquest objectiu després d’assegurar que “el que no es veu, no ven”.
BILBAO. Aquesta ha estat una de les reflexions principals extretes en el marc del seminari que, sota el títol “Dona i Esport”, ha organitzat a Bilbao l’Associació de Dones Aspasia, i que ha comptat amb la col · laboració de la Diputació Foral de Biscaia i Emakunde . Al llarg del dia esportistes com la triatleta Virginia Berasategui o la jugadora de l’Athletic femení Iraia oferiran la seva experiència com a esportistes de primer nivell.
La inauguració de les jornades ha anat a càrrec del director general d’Igualtat de la institució foral, Xabier Legarreta, que ha destacat la responsabilitat de tota la societat, i en especial de les institucions, amb vista a “reforçar” un nou model social basat en la igualtat de gènere, que s’impliqui davant les “enormes desigualtats” que es donen en l’àmbit esportiu femení.
“L’objectiu des de la Diputació és lluitar en favor d’una societat més igualitària partint des de l’esport eliminant els rols discriminatoris existents en l’activitat esportiva”, ha defensat Legarreta.
En aquest sentit, ha posat sobre la taula aspectes que van des de l’abandonament de l’esport per part de les adolescents a causa de les “diferències pràctiques” amb els seus companys masculins, fins a la “menor presència” de les dones en l’esport d’alt nivell o el “inferior reconeixement” als clubs esportius femenins.
Segons la seva opinió, és “fonamental” canviar les “regles del joc” per evitar el “consolidació de rols estereotipats” a la pràctica esportiva des de la infància fins al més alt nivell.
Al costat del representant foral ha comparegut la presidenta de l’Associació Aspasia, Conchi Manzanal, que ha reconegut el “llarg camí” que encara queda per recórrer per igualar la figura de l’home i la dona “en totes les categories esportives”, des de l’esport base fins l’elit.
En aquest sentit, ha denunciat que els mitjans de comunicació centren “gairebé tota la seva atenció” a les competicions masculines, relegant a l’esport femení a un “unes poques línies” en premsa, el que influeix en les “diferències econòmiques” existents en el terreny dels patrocinis i la esponsorització.
(…)