La Universitat de València presenta demà dimecres un estudi sobre les necessitats i expectatives dels estudiants de nou ingrés. Segons l’informe, impulsat pel Vicerectorat d’Estudis a través de la Delegació d’Incorporació a la Universitat, el primer any d’estada en la universitat és decisiu en l’èxit acadèmic. El document afig que les dones són millor estudiantes que els homes, i que la preferència manifestada per una titulació està relacionada directament amb el rendiment de l’alumne.
Sota el títol «La transició a la Universitat: necessitats i expectatives dels estudiants de nou ingrés i propostes de millora», el treball s’ha dirigit a més de 2.000 estudiants de nou accés a la universitat de 18 titulacions distintes, amb l’objectiu d’analitzar les seues característiques, expectatives i motivacions respecte als estudis universitaris, així com les problemàtiques i preocupacions una vegada incorporats a la universitat. A partir dels resultats es pretén orientar la millora dels sistemes de coordinació amb els centres d’Educació Secundària, per a facilitar la incorporació a la Universitat i als títols específics, així com el disseny i posada en pràctica de sistemes eficaços d’assessorament i orientació als estudiants una vegada matriculats.