És una de les propostes incloses a la Guia Educativa. Es tracta d’una de les moltes propostes de la Guia Educativa que l’Ajuntament posa a disposició dels centres docents amb l’objectiu de complementar el currículum escolar.
Els nens i les nenes de 3r i 4t de Primària del col·legi Sagrat Cor participaran a la primera de les tres sessions del taller de prevenció de la violència de gènere “Projecte Noa”.
Alumnes del col·legi San Pedro i del CEIP Jacme March han participat en aquesta proposta que, segons la regidora d’Igualtat i Ciutadania, Emma Blanco, “s’emmarca en la línia de treball de coeducar i prevenir la violència de gènere. És prioritari fer arribar als infants les tasques de prevenció i assistència perquè, tot i la seva curta edat, ja tenen una imatge sobre els rols de gènere, les assignacions de papers i la manera d’entendre l’afectivitat bastant estereotipada”. Blanco ha afegit que “les escoles són un bon espai per crear una ciutadania basada en la coeducació i el respecte entre els gèneres. Per això fem una aposta important perquè aquests tallers s’estenguin a totes les escoles de la ciutat”.
Aquesta setmana agafa el relleu el col·legi Sagrat Cor. Segons la cap d’estudis, Fali Moreno, “quan vam rebre la Guia Educativa ens va sobtar veure que hi havia un taller amb aquest contingut per a infants tan petits. Vam pensar que era una proposta interessant, perquè es tracta d’una realitat que hi és al carrer i als mitjans de comunicació i cal que la prevenció comenci el més aviat possible”.
El taller va a càrrec d’El Safareig, una entitat especialitzada en la prevenció, la recuperació i l’atenció de les violències vers les dones. La seva integrant i tallerista, Lídia Vaquero, explica que “l’objectiu és generar espais en què els nens i les nenes puguin treballar, reflexionar i experimentar sobre els rols de gènere, les relacions afectives i l’expressió dels sentiments davant dels conflictes”. Vaquero afegeix que “de vegades, les persones adultes, pensem que els infants estan lliures d’estereotips, de relacions abusives, i això no és cert. Pertanyen, viuen i aprenen en el mateix món que els grans i, amb un altre llenguatge i unes altres relacions, reprodueixen molts models”.