El Ministeri d’Igualtat va presentar ahir durant el I Fòrum Internacional Joventut i Violència de Gènere la nova campanya institucional contra els maltractaments Ja no tinc por, que es començarà a difondre avui amb motiu de la commemoració del dia internacional de lluita contra aquest problema social.
Amb el lema Davant del maltractament, totes i tots a l’una, la campanya transmetrà “la situació de temor i por en què viuen les dones víctimes de violència de gènere amb una crida a la societat perquè actuï davant dels maltractaments”, ha informat el Ministeri.
A la televisió i als cines
Amb un pressupost superior al milió d’euros, Igualtat difondrà fins a 1.232 projeccions de diferents anuncis de televisió amb durada variable que s’emetran a totes les cadenes nacionals i els principals canals autonòmics “cobrint un ampli espectre de la societat i reflectint dones de diferent condició”. A més, serà present a 80 sales digitals de cine amb l’emissió de 360 projeccions.
Per a la ràdio, s’han distribuït 410 falques en emissores nacionals i específicament en aquells programes amb una audiència significativa de persones immigrants. Estan locutades per tres dones que llancen missatges consonants amb la resta de la campanya.
Situacions i temors reals
Pel que fa a la part gràfica de la campanya, Igualtat compta amb tres dissenys diferents que representen “situacions i temors reals”. A partir d’aquestes creacions s’han desenvolupat diversos formats per a publicitat exterior (amb 1.272 espais a tot el territori nacional i 210 tanques al metro de Madrid) i internet (distribució on line de materials i presència en xarxes socials i premsa digital).
Aquests dissenys també s’han desenvolupat per a la premsa escrita i les revistes, on el Ministeri preveu insercions a mitja pàgina en blanc i negre distribuïdes als principals diaris nacionals d’informació general, gratuïts, premsa esportiva i revistes femenines.
Paral·lelament, es portarà a terme una “important acció de marxandatge per reforçar els missatges de la campanya, per a la qual s’han dissenyat samarretes, motxilles i bosses amb la sigla YNTM (Ya No Tengo Miedo)”, ha explicat el Ministeri.