És una de les conclusions assolides pel centenar de professionals de televisions i ràdios d’àmbit local que han pres part en el fòrum celebrat al Parc Audiovisual. El paper de les noves tecnologies va centrar el debat.
La relació entre els mitjans de comunicació i els usuaris ha deixat de ser unidireccional. Les xarxes socials han capgirat el tradicional sistema d’emissor i receptor i l’han transformat en una xarxa on tothom hi pot dir la seva. La desena edició de l’Infolocal, celebrada aquest dimecres a Terrassa, ha debatut quin paper hi juga en aquest context la informació local i de proximitat i, sobretot, com en pot treure el màxim profit.
En la sessió ‘Informació local i xarxes’ ha quedat palès que les xarxes socials són avui un canal més per transmetre informació. Gestionar-les porta temps però el cost econòmic és mínim en comparació amb la repercussió que tenen. Per això, s’ha subratllat la importància de la interacció. No només per als usuaris per accedir a diferents informacions sinó també per als mitjans per conèixer quines són les prioritats de l’audiència.
A aquest fet cal afegir la importància que tenen les consultes prèvies a la nostra, tant en les pàgines dels mitjans com en les mateixes xarxes socials. Si formen part dels nostres contactes, es guanya en fiabilitat.
L’Infolocal ha finalitzat amb la celebració de diferents sessions de treball sobre el funcionament de la Xarxa de Televisions Locals, els continguts i nous serveis, així com el pla de cobertura electoral de cara al proper 20 de novembre.