El 46% de les dones espanyoles afirma haver comprat per internet enfront del 32% dels homes, segons un estudi de l’empresa Sarenza, en el qual s’assenyala que el 40% dels espanyols ha comprat, almenys, una vegada per la xarxa.
En aquest estudi, explica en un comunicat aquesta web de venda de calçat “línia”, s’indica que el 34% de les espanyoles confessa comprar habitualment per internet, davant del 65% que ho fa en botigues tradicionals. Només un 1% alterna dos canals.
Per als enquestats, els principals avantatges de la compra “en línia” són la facilitat de comparar preus en diferents web (81%) o la possibilitat de buscar sense sentir aclaparat per la presència d’un venedor (76%).
Per contra, els desavantatges per als espanyols en comprar a internet són no poder provar físicament el producte (88%), desconfiança o desil · lusió a l’hora de rebre’l (77%) i les despeses excessives d’enviament (73%).
Els espanyols encara es mostren una mica reticents a l’hora de comprar a través del web, indiquen des Sarenza, com ho demostra que a Espanya, 5 de cada 10 productes es venen en línia, enfront dels 6 de cada 10 a Alemanya o Anglaterra.
L’estudi, realitzat entre més de 3.500 usuaris de 7 països europeus (França, Itàlia, Espanya, Alemanya, Països Baixos, Regne Unit i Polònia), té l’objectiu de conèixer els criteris i hàbits de compra, així com els avantatges i desavantatges de la compra “en línia”. EFECOM
Font: EFE