Aquest esdeveniment es materialitza gràcies a l’acord de col•laboració entre dones en xarxa i Telefónica Open Future_
Èxit de participació gracies a l’empenta de les impulsores del Coctels&Net a Barcelona que són Krme Freixa, Emma Giné, Toñi Herrero, Carme Jané, Carme Sànchez i Lourdes Muñoz , com a presidenta de Dones en xarxa.
Lourdes Muñoz va presentar la convidada d’aquesta edició Ana Oliva que en aquest video ens fa una pincellada sobre l’estratègia respecte a la seva presència i activitat a les xarxes socials.
Va comentar que Twitter li havia canviat la vida, a partir de quan va llegir el llibre ‘twiter per a escriptors’. Des d’aquest moment ella és la seva pròpia editoral, ella és el seu propi mitjà de comunicació a twitter
L’estratègia que segueix, és buscar públic objectiu interessat en els seus llibres (Borsa de Empreneduria com a font on trobar moltes persones interessades potencialment) i per trobar seguidors fa servir Hootsuite i segueix a la gent per temes (establint llistes) .
@olivabooks “Jo sóc la meva pròpia editorial i el meu propi mitjà de comunicació”
L’important és poder generar sinèrgies amb les persones que formen part d’una comunitat …. d’aquesta manera ella entra, estableix contactes, pot participar educadament en les seves converses i els hi proposa que publiquin continguts relacionats amb les seves publicacions, o recomanin els seus llibres. Intenta conversar o arribar a acords amb altres comptes amb altres seguidors per compartir temes d’interes mutu, o bé conversar en aquests espais per arribar a acords en temes que interessen a les dues parts
És a dir en definitiva, buscar audiències semblants i així seguir als seguidors d’altres …. i anar estirant el fil d’interessos compartits i comuns.
A facebook per exemple, en una sola acció va passar de 400 a 4.000 seguidors. D’una acció en una sola comunitat!
“Amb totes les vendes que si gràcies a Twitter estic segura q només faig servir el 15% del seu potencial” A. Oliva
Ana Oliva va deixar molt clar que és bàsic poder tenir el teu propi espai, el blog on allotjar els teus continguts, dels quals ets el propietari sense pensar que en qualsevol moment per qualsevol circumstància et puguin desaparèixer. És casa teva, “el teu campament”, el que conforma la teva identitat digital, on està dipositada la teva reputació. I per descomptat a partir d’aquí, estar a les xarxes on va destacar la importància de les accions tipus “call to action”
Ana oliva ens va comentar que a les xarxes combina publicacions sobre temes d’oci o interessos més personals, amb la promoció de llibres. Per tant cal ser conscients del to a utilitzar.
Aquestes són les asistents del Coctesl&Net 27/4/2016 Barcelona que han donat permis per publicar les seves dades en aquest article.
Amb aquesta llista, a dones en xarxa pretenem animar les dones a vincular-se amb altres dones actives intessades en xarxes & igualtat. Podeu seguir també la llista de twitter de @donesenxarxa aquí