
Els funcionaris de l´administració de la Generalitat i els ajuntaments
catalans podran disposar d´un mes de permís de paternitat una vegada hagin
finalitzat les 16 setmanes que gaudeixen les mares després de parir, segons va
anunciar ahir el Govern de la Generalitat.
Els funcionaris que sol·licitin aquest permís rebran el sou íntegre. Aquesta
és una de les novetats que recull l´avantprojecte de modificació de la Llei de
conciliació de la vida laboral i familiar del personal de les administracions
públiques que es va aprovar al Consell Executiu al matí.
El conseller va explicar a Catalunya Ràdio que el permís exclusiu per als
pares els permetrà assumir «amb més intensitat» la seva paternitat.
L´avantprojecte de llei no distingeix els beneficiaris entre els matrimonis
heterosexuals i homosexuals, ni les parelles de fet, i s´ofereix també per als
fills biològics com per adopcions o menors en situació d´acollida. En total,
podran optar al permís 230.000 persones, de les quals 140.000 treballen per a la
Generalitat i 80.000 als ajuntaments catalans. També es poden acollir al permís
de paternitat els treballadors de les empreses públiques en què la Generalitat
té una presència superior al 50% i el personal no docent de les universitats.
Un altra novetat de l´avantprojecte de llei és per als casos de funcionàries
víctimes de violència domèstica, a les quals se´ls oferiran permisos i
excedències sense límit de temps, a més de preferència per a la mobilitat








