L’organització patronal marroquina Confederació General d’Empreses Marroquins (CGEM) va investir avui per primera vegada en la seva història a una dona com a presidenta, l’empresària Meriem Bensaleh Cheqrun.
La empresària, que procedeix del sector de les begudes no alcohòliques, va ser candidata única després de la retirada fa dues setmanes de dos candidats, i ha gaudit del suport incondicional del seu antecessor, Mohamed Horani, que va decidir no presentar-se a un segon mandat.
Bensaleh ha dit que el fet de ser la primera dona que pilota la CGEM, fundada abans de la independència del Marroc (1956), és per a ella “font de gran orgull”, i va afegir que amb la seva elecció la patronal “ha fet un gran pas cap a la paritat i la modernitat “.
La seva elecció contrasta amb la rotunda absència de dones en el món sindical i la seva escassíssima presència en l’àmbit polític (només un dels 31 ministeris està encapçalat per una dona).
No obstant això-va matisar la nova presidenta – les dones marroquines “han invertit des de sempre en el desenvolupament social i econòmic del país”.
Amb un màster en finances de la Universitat de Dallas als Estats Units, Bensaleh començar la seva experiència en el món empresarial el 1990 en entrar a dirigir el grup d’aigües minerals “Oulmès”, filial del consorci familiar Holmarcom.
El 2005, Bensaleh va ocupar el lloc 21 del rànquing de les 50 empresàries més poderoses en el món àrab elaborat per la revista nord-americana Forbes.
La nova “patrona de patrons” és també presidenta del Consell Euro-Mediterrània per a la Mediació i l’Arbitratge, i recentment ha estat nomenada membre de l’Alta Instància de Diàleg Nacional per a la Reforma de la Justícia.
La presidenta de l’CGEM va dir que les prioritats del seu mandat se centraran en obrir la patronal als joves i les petites i mitjanes empreses, amb ajuda del seu adjunt, Salah Edin Kadmiri, president de la comissió de “pimes” a la patronal.
El pla d’acció de Bensaleh s’assenta igualment en la consolidació del teixit industrial, la millora de la competència dels productes i serveis del Marroc en el món, un major impuls a la formació del capital humà, i millor accés de les empreses a la finançament i les licitacions públiques
Font: EFE