Darjadiya (la casa de Jadiya) té l’aparença d’una botiga de moda, però és també el primer sex shop de la història del petit regne de Bahrain i està dirigit per una dona.
Enfundada amb l’abaia –una llarga túnica negra– i el vel reglamentaris, Jadiya Ahmed s’explica: «Això no és un sex shop a l’estil occidental, sinó un lloc per ajudar les parelles casades, i només les parelles casades, a accedir a la plenitud del sexe».
«¿Per què els homes o les dones casats la van a buscar fora?», es pregunta Jadiya. «Perquè la rutina s’instal·la en les parelles», es respon. «El que ha guiat la meva elecció és més una voluntat de donar un servei a les parelles casades, fent que la seva vida sexual sigui més excitant, que l’afany de beneficis », afegeix.
Jadiya Ahmed va llançar el 2007 un lloc web a internet i la venda per correspondència. Quan «el negoci va començar a anar bé», va obrir el seu local, únic a Bahrain i probablement en tots els països àrabs conservadors del Golf.
«No hi ha res en l’islam que prohibeix el plaer sexual. Pregunti-ho a qualsevol autoritat religiosa i comprovarà que no li diu el contrari», proclama per rebutjar per endavant qualsevol objecció.
Mentre parla, un home d’una cinquantena d’anys s’hi presenta, acompanyat d’un jove, per demanar una crema de massatge que l’ajudaria, diu, a «millorar les seves prestacions». El client explica que va conèixer l’existència de la botiga veient Jadiya en un programa de televisió. Ella l’atén sense presses, i comparen llargament marques i preus.
No hi ha ni fuets ni roba interior de cuir, però sí una col·lecció soft de cremes de massatge, vibradors, llenceria fina i làmpares vermelles. Jadiya s’aprovisiona essencialment en el mercat nord-americà i part dels articles es poden trobar amb facilitat en les botigues de moda de l’arxipèlag bahrainès, com ara la roba lleugera i la decoració eròtica.
Però aquesta pionera confessa que el seu negoci no és precisament tranquil. Explica que a vegades ha d’afrontar la incomprensió dels duaners o el zel dels controladors dels serveis de comerç, que a vegades rebutgen la mercaderia o n’endarrereixen l’entrega. No obstant, la seva botiga ha rebut totes les autoritzacions necessàries.
I com que Darjadiya no para d’atraure els clients, gràcies sobretot a l’èxit de la seva pàgina web i de la recent aparició televisiva de la seva propietària, aquesta s’ha de dedicar a fons a fer fugir els curiosos i els adolescents, als quals es nega a atendre.
«Només tracto amb adults, que són persones responsables. Tinc clients dels dos sexes, amb una proporció una mica més gran de dones», explica. Quan un grup de joves comença a regirar les prestatgeries, Jadiya els demana amablement però amb fermesa que marxin.
«La resposta de la clientela és bona», es felicita. I afegeix: «Un client em va confessar que vaig salvar el seu matrimoni quan s’estava a punt de divorciar. Em va fer il·lusió, perquè em vaig dir que potser havia ajudat una parella a continuar unida i una família a no trencar-se».
«Una família equilibrada és l’objectiu de tothom, i tinc el sentiment que els ajudo a la meva manera. Pel que fa a les perversions, no són cosa meva», conclou la propietària de Darjadiya.