El Còctels & Net especial estiu es va dur a terme a Castelldefels acompanyada d’una il·lustradora que ha fet servir les xarxes per a la seva promoció professional. La Gisela Navarro sempre havia dibuixat, des de ben petita havia estat vinculada a l’art però mai n’havia fet d’això la seva feina. Un dia, Nawden, un perfil d’Instagram que fa difusió d’art, va compartir un dels seus dibuixos. En 24 h va passar de tenir 200 a 1.000 seguidors. Això la va animar i de seguida li van començar a fer encàrrecs per la xarxa. Llavors va decidir obrir una pàgina web amb la facilitat i accessibilitat que li va permetre una eina com WordPress, i on hi va instal·lar un servei paypal per fer pagaments. A partir de llavors, ha rebut encàrrecs cada cop més professionals, com una peça il·lustrada per TV3. També ha estat seleccionada, entre d’altres festivals i esdeveniments, a la Fira d’Il·lustradors de Barcelona. Avui dia, dedica unes 2 o 3 hores a dibuixar, ho fa amb l’iPad i afirma dedicar tant temps a la il·lustració com a penjar el seu treball a les xarxes. Gisela explica que a l’story de l’Instagram hi posa tot allò que està work in progress, allò “fresc”, mentre que al seu perfil penja només els dibuixos acabats que vol que perdurin.
Com a il·lustradora, la xarxa social més important per a ella és l’Instagram perquè és tot imatge. Tot i això, també fa ús de moltes altres xarxes amb finalitats diferents: Pinterest per seguir a altres artistes i BHands com a portfoli. També YouTube és una xarxa important per ella, on pot aprendre moltes coses gràcies als tutorials. A partir d’aquí, la Gisela sap molt bé les estratègies de comunicació necessàries que ha de fer servir a les xarxes per posicionar-se. Parla de l’etiquetatge i dels hashtags com a eina fonamental, així com de l’ús de la publicitat. Gisela explicava que a les seves fotos etiqueta tant a persones com a comunitats que li agraden. D’altra banda, la Lourdes Muñoz va intervenir per explicar que a Internet la publicitat, amb molt pocs diners i un públic ben segmentat, pot ser realment útil. Aquest és el cas de la Gisela, que té un target concret, les dones, i una franja horària que li funciona a nivell publicitari, les sis de la tarda. Això ho va descobrir provant a quines hores tenia més resposta, i és que a Internet molts cops funciona així: amb l’assaig error.
Per finalitzar, la Gisela va reivindicar la necessitat de donar-nos suport entre nosaltres per fer un ús empoderador de les xarxes. Allò que la Marcela Lagarde, recordaren Carme Sànchez i Lourdes Muñoz denominava sororitat. Perquè, en paraules de Gisela “si no formes part d’una comunitat, a Internet no ets ningú”.