l’Ajuntament va iniciar a l’últim tram del passat curs escolar.
Els 80 alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles públiques i concertades han iniciat classes, en grups reduïts, per reforçar assignatures concretes.
Ara són més organitzats, han millorat en matemàtiques i ortografia i es concentren millor. Aquestes són les primeres conclussions del programa ‘Acompanyament a l’estudi’ que l’Ajuntament va dur a terme durant el darrer quatrimestre del curs 2011-2012 amb una vuitantena d’alumnes de 5è i 6è de primària.
L’èxit d’aquest primer programa pilot (es va fer del febrer al maig, de manera experimental) ha empès l’Ajuntament a repetir l’experiència.
Es tracta d’unes classes reduïdes –dos cops per setmana– en què l’alumnat rep una atenció personalitzada de professorat qualificat que els ajuda, no només en matèries acadèmiques com les matemàtiques o la llengua, sinó que fan un seguiment que els permet detectar altres problemàtiques, com la falta d’atenció o la dificultat per concentrar-se.
Aquesta és una de les eines que l’Ajuntament ha posat a l’abast de les famílies per lluitar contra el fracàs escolar. Una prioritat en temps com l’actual. A més, el fet de realitzar les classes en espais que formen part de les biblioteques Miquel Martí i Pol i Mercè Rodoreda els ajuda a identificar pautes de comportament com el silenci, la concentració o la recerca d’informació per als seus treballs.