Educació crea una comissió de treball per eleborar un Pla Nacional de Foment i Protecció de la Tauromàquia que inclou publicitat, mentre retalla un 71% la inversió en campanyes contra el maltractament.
El ministre d’Educació, Cultura i Esport, José Ignacio Wert, ha acordat avui la creació d’una comissió de treball per eleborar un Pla Nacional de Foment i Protecció de la Tauromàquia. Entre les mesures previstes està “el disseny de campanyes de comunicació que posen de manifest els valors culturals, socioeconòmics i mediambientals de la tauromàquia”, segons diu el comunicat del ministeri.
Encara que l’equip de Wert no especifica quants diners dedicarà a aquestes campanyes, aquesta quantitat se sumarà als quatre milions d’euros que el Govern va invertir per publicitar la reforma laboral aprovada el febrer passat. A les antípodes d’aquests fastos publicitaris es troba la partida dedicada a les campanyes de sensibilització contra la violència de gènere, que s’ha reduït a la meitat. Passa de 3 milions d’euros el 2011 a 1,5 en 2012. L’abril passat, el secretari d’Estat de Serveis Socials i Igualtat, Juan Manuel Moreno, ja va anunciar el final de les, segons ell, campanyes “a so de bombo i platerets” contra la violència masclista.
(…)