Control als anuncis de prostitució als mitjans de comunicació. És un dels objectius del Govern i així s’especifica en el Pla Integral de Lluita contra la Trata d’éssers humans amb fins d’explotació sexual. La normativa inclou una mesura concreta que té per objectiu promoure el control dels anuncis de prostitució als mitjans de comunicació.
El Govern no plantejarà específicament a la premsa escrita que retiri de les seves pàgines els anuncis de prostitució, tal i com va recomanar la comissió parlamentària que l’any passat va realitzar un informe sobre la prostitució a Espanya. Però sí suggerirà als responsables d’aquests mitjans que tinguis en compte que aquests anuncis provenen en gran mesura de les xarxes d’explotació sexual.
La intenció de l’Executiu és que els mitjans facin una reflexió per tractar adequadament la publicitat sobre prostitució, com ja se’ls ha demanat que facin amb les notícies sobre violència de gènere. L’objectiu és que si decideixen mantenir la publicitat, siguin conscients que el 80% de les dones que s’anuncien són víctimes de la trata.
Segons l’informe de la comissió parlamentària, “la premsa del nostre país obté importants xingressos de la publicitat de la prostitució. Les edicions dels quatre principals diaris generalistes, en un dia laborable, recullen un número d’anuncis considerable. Per exemple, El País, amb més tirada, ingressa cinc milions per aquesta publicitat“.