1- Vostè lidera el moviment supervivents de la Prostitució, ens pot explicar perquè el va crear?
Per a poder alliberar les “paraules ” de les dones que han estat immerses en la prostitució per a que puguin dir que no tinguin vergonya del que fan o què son i explicar la realitat sobre les violències que existeixen en el mon de la prostitució.
2.- Creu que la societat ha d’acceptar la prostitució ” acceptada” i en canvi no s’ha de tolerar la que prové de la trata de dones?
No hi ha cap “bona prostitució”. No existeix. Totes les prostitucions son dolentes perque totes representen violència contra les dones i tot el seu entorn (familiar, afectiu,…) Les causes de la prostitució venen de les violències que han sigut viscudes abans. En el món de la prostitució hi ha violència que es el resultat de la violència en que ja viuen les dones abans d’entrar-hi . La causa de la prostitució sempre ve d’una violència anterior.
3.- Vostè es considera abolicionista havent estat dona en situació de prostitució. Com li ha influït haver estat en aquesta situació??
He fet un treball de recerca interior sobre les causes que m’hi vana conduir. Hi ha un moment de presa de consciència , de reflexió personal que m’ha fet veure que era abolicionista,. És la conclusió d’un treball que he fet sobre mi mateixa. Les causes que feien que estigues en la prostitució sense moure’m, es la situació d’immediatesa en que es viu. No hi ha perspectiva de futur en cap moment, es viu el dia a dia, la immediatesa del moment dels diners guanyats avui i que no saps si guanyaràs demà. Per a una mateixa, no hi ha demà.
Però la raó principal de ser abolicionista és la igualtat. Com es pot autoritzar l’home a que pugui consumir el cos d’una dona? Això nomes es possible per el poder dels diners. Tothom demana la igualtat entre home i dona (salarial, d’oportunitats, etc.) tot tipus d’entitats ho demanen i hi estan d’acord. Però aleshores… com podem acceptar que un home pugi comprar el cos d’una dona? Que no ho veuen que des del moment que un home paga per una dona ja no hi pot haver igualtat? En el món de la prostitució, ningú lluita per aquesta igualtat…
4.- A Catalunya ens trobem que als mitjans de comunicació, poques vegades apareixen testimonis de dones en situació de prostitució que defensin l’abolició de la mateixa. Perquè creu que passa això?
No conec perquè passa això aquí, però a França fa poc que s’ha creat aquest moviment de les supervivents, i la explicació potser es que perque aquí no existeix. De moment existien només les associacions abolicionistes que parlaven en nom de les prostitutes però no hi havia la veu directa de les dones que havien exercit la prostitució.
Aquí les dones tenen por del proxeneta. La por de la misèria econòmica perquè és molt difícil la reeducació a la vida fora de la prostitució, ja que les prostitutes viuen en la immediatesa de que hem parlat abans, la manca de futur. Les dones que hi estan ficades no tenen plans de futur, no en poden tenir.
5.- Perquè creu que la societat ha d’optar per l’abolició de la prostitució i no que la prostitució es consideri un treball sexual?
El cos humà no ha de ser un instrument . Lluito contra la posada a disposició de les dones, al desitg dels homes. La sexualitat en el mon de la prostitució es un seguit de violències i violacions, d’abusos, i mai serà un treball. En cap treball s’accepta la violència i per això no es un treball. La realitat es que és una violació darrera l’altre…
6.- Haver estat en la prostitució, te seqüeles per a les dones?
Evidentment per a mi , per a la meva família, la producció destrueix tot al seu pas. Es una destrucció com en un castell de cartes que cau , la persona queda completament destruïda.
Hi ha un fenomen que passa , de separació, de dissociació del cos i l’esperit , del cos i la ment. S’ha de fer aquesta separació per poder seguir vivint. Això es important per entendre el concepte de destrucció. És el mateix fenomen que passa als soldats als conflictes bèl•lics. Els soldats ha de dissociar-se per aguantar la por i la violència. La prostitució viu la mateixa separació. Es com si l’anima s’escapcés de la seva casa per no sentir dolor, per no tenir mal físic.
És com si ens miréssim a nosaltres mateixos des de fora, com en les experiències properes a la mort on s’explica que un es veu a un mateix des de fora del seu propi cos.
S’arriba al punt de necessitar sentir un dolor físic de tant allunyada que estàs del teu propi cos. I això encara em dura a l’actualitat, imagineu si en són de duradores aquestes seqüeles. En la meva marxa de 800 km que vaig fer per tot França no sentia dolor tot i les butllofes que tenia als peus.
És una manca de sensibilitat a nivell emocional i fisic que tot just ara començo a recuperar gairabe 5 anys despres d’abandonar la prostitució
Quan va morir la meva mare no vaig sentir les emociones com ho hagués hagut de fer. Hi ha una ruptura , la separació del cos i de l’anima, Hi ha una ruptura fisica , del dolor fisic. I per la part emocional també hi ha ruptura
Es com les experiencies dels supervivients dels camps de concentració, en el que el cos no te valor. Les dones en les xarxes de trata de dones, tenen les mateixes sequeles que els presoners dels camps de concentracio, perque ambdós necessiten separar-se del dolor i el patiment.
7.- Creu que la tolerància de la societat a la prostitució es compatible amb la igualtat efectiva de les dones?
No, la prostitució es la primera cosa que cal abolir per arribar a la igualtat.
8.- Si vostè manes, si estigues en el govern …quines mesures prendria per abolir la prostitució?
-Penalitzar el client i castigar mes el proxeneta.
-Fer un programa per a poder fer sortir de la prostitució a les dones en funció de cada perfil de cada dona, ja uq eno totes són iguals.
-Més prevenció contra tot tipus de violència
-La regularització de les dones immigrants ja que n’hi han moltes en la prostitució.
9.- Missatge final a …
Societat: Mentre que donem el dret a que els homes comprin el cos de les dones, deixarem el dret als proxenetes de vendre a totes les dones
Politics: Que es comprometin a lluitar contra la prostitució. Que tinguin en la seva agenda el greu problema que representa la prostitució i que es comprometin en la abolició. Que es mirin els models que ja existeixen a l’exterior, com el model alemany i belga que han estat un desastre catastròfic. Que vagin a veure si es allò el que volen!. Volen aquest resultat de la legalització??
I en canvi que es fixin el cas de Suècia que en pocs anys ja tenen resultats positius. No es pot ignorar que la prostitució.
Feministes: No es pot parlar de feminisme i legalització, Es una contradicció en termes. La prostitució no allibera la dona , la esclavitza. No es una forma d’alliberament de les dones. La prostitució no pot empoderar a les dones. Puteros no es pot conjugar amb feminisme. És mentida que la prostituta tingui poder sobre el seu propi cos que , es una fal•làcia.
No som totes prostitutes però totes som prostituïbles.