Una nova causa ha reunit la flor i nata de Holywood. Alguns dels actors més cobejats de la gran pantalla han participat en l’última iniciativa de la fundació creada per Ashton Kutcher i Demi Moore que, des del 2007, organitza accions per denunciar el tràfic de persones arreu del món.
Aquesta vegada, la famosa parella, que confessa haver sentit la necessitat de posar en marxa l’organització després d’haver vist un reportatge sobre la prostitució infantil a Cambodja, ha demanat ajuda als seus collegues per lluitar contra l’esclavitud sexual als Estats Units, que afecta entre 100.000 i 300.000 menors.
Els espots de la campanya, titulada Real men don’t buy girls (Els homes de veritat no compren nenes) , denuncien amb ironia els qui fomenten la prostitució infantil.
Així, en un vídeo s’hi pot veure Kutcher traient-se els mitjons bruts i llençant-los a les escombraries, abans de posar-se’n uns de nous. Mentrestant, un eslògan diu: Els homes de veritat renten la seva roba bruta. Els homes de veritat no compren nenes.
Sean Penn també protagonitza un d’aquests originals anuncis que han començat a difondre’s per la televisió aquesta mateixa setmana. L’actor, nòvio de Scarlett Johansson, hi apareix escalfant-se un entrepà amb una planxa, acompanyat del lema: Els homes de veritat saben planxar. Els homes de veritat no compren nenes.
Bradley Cooper i Justin Timberlake són alguns dels intèrprets que apareixen en els curts.
Les cares de cada un dels actors que participen en la campanya o que hi han donat diners apareixen al final dels anuncis, emmarcats i penjats al mur d’Els homes de veritat.
Entre ells hi ha Bruce Willis, Harrison Ford, Jamie Foxx, Edward Norton i Tom Selleck. Per la seva banda, Demi Moore i les seves amigues Eva Longoria i Jessica Biel són les encarregades de tancar cada un dels vídeos mirant directament a la càmera i preguntant: «¿I tu, ets un home de veritat?».