La xarxa professional LinkedIn ha publicat les dades referents a les diferències en l’ús que fan de les xarxes professionals els homes i les dones, és a dir, qui té més activitat en aquest tipus de xarxes.
Segons la investigació a Espanya, sectors que podrien considerar-se naturals per a un gènere, en la pràctica de l’ús de les xarxes professionals, no necessàriament ho són. Els resultats mostren que en un rànquing de l’1 al 10, el sexe femení a Espanya destaca en les àrees de “seguretat pública” i “materials de la construcció”.
Als Estats Units, el sector de la cosmètica compta amb més participació masculina que femenina. Això vol dir que tot i que hi ha més dones professionals en la indústria dels cosmètics, els homes en aquesta indústria tendeixen a fer un ús més gran de les xarxes professionals.
Per realitzar aquest estudi, LinkedIn ha desenvolupat una classificació en línia que ha anomenat Savviness. Per definir quin gènere té major activitat s’han tingut en compte dos aspectes: la ràtio del nombre de contactes que tenen els homes i els que tenen les dones, així com la proporció de contactes que tenen els homes a LinkedIn en els perfils de les dones.
Segons l’estudi, Renfe, Telefònica i Mango són algunes de les empreses en què les dones són més actives en les seves relacions professionals en línia. D’altra banda, a El Corte Anglès, la Universitat d’Oviedo i Gamesa destaca l’activitat masculina. A ESADE i a l’UPC l’activitat entre els dos gèneres és molt similar, gairebé equivalent.
Les dades de LinkedIn es fan encara més interessants quan els resultats es presenten per sectors. A Espanya, els sectors en què homes i dones fan el mateix ús de les xarxes socials són: “formació professional” i “serveis ambientals”, seguits per “paper i productes forestals” així com “subministraments i materials d’oficina”.
Les espanyoles superen als espanyols en les matèries de “seguretat pública”, “filantropia”, “atenció a la salut mental”, “redacció i edició” així com “arts escèniques”. D’altra banda, els espanyols destaquen en els camps de “recaptació de fons”, “emmagatzematge”, “administració” i “dret”.
Segons l’estudi, a Espanya, els homes i les dones són igualment actius en xarxes professionals en els següents sectors: “disseny gràfic”, “relacions internacionals”, “equip per a oficines” i “traduccions”.