Incloure comentaris o informació publicada al Twitter en articles de mitjans de comunicació no suposa una invasió de la privacitat al Regne Unit, segons la Comissió de Queixes a la Premsa (PCC, en la sigla en anglès), un òrgan format pels mitjans de comunicació britànics que fixa les normes de comportament i ètiques per les quals s’autoregula el sector.
La comissió ha fet aquest pronunciament, el primer que fa relacionat amb Twitter, en resposta a la reclamació d’una funcionària del Ministeri de Transports britànic. L’afectada va publicar a la xarxa social queixes sobre la seva feina, que després van ser reproduïdes a Daily Mail i Independent on Sunday, segons ha informat l’organisme.
Segons la dona, el que va publicar a Twitter era informació personal i no representava l’opinió del departament en què treballava. No obstant, els dos diaris que van utilitzar la informació han argumentat que el compte de la funcionària era públic i qualsevol ho podia veure.
Precisament el fet que la dona no hagués configurat el seu compte perquè només poguessin veure els seus missatges la gent que ella escollís ha estat el principal argument esgrimit per l’òrgan d’autoregulació a l’hora de considerar que la publicació en mitjans de comunicació dels seus tweets no constitueix cap invasió a la privacitat.