El telèfon 016, que recull confidencialment consultes sobre violència contra les dones, ha duplicat el seu servei davant el col·lapse que va sofrir poques hores després que es presentés, dissabte passat, una campanya per a donar a conèixer-lo. De fet, enfront de les 445 cridades al 016 al llarg del mes de setembre, des del dissabte ha rebut més de 4000.
Segons ha anunciat la secretària de Polítiques d’Igualtat del Ministeri de Treball i Assumptes Socials, Soledad Murillo, el servei s’ha reforçat davant el devessall de cridades que ha rebut aquest cap de setmana i “es farà de nou sempre que calgui” per a atendre les cridades de víctimes, familiars o persones que requereixin assessorament sobre el maltractament domèstic.
Aquesta centraleta, engegat per una empresa subcontractada pel Govern, garanteix que el nombre des del qual es realitza la cridada de petició d’ajuda o de consulta no aparegui en la factura del telèfon i s’esborri de la memòria del terminal. “Era un servei absolutament necessari, tant que s’han desbordat les expectatives, com demostra que es col·lapsés el telèfon el diumenge”, va opinar Murillo, qui va explicar que davant aquesta situació es va parlar amb l’empresa aquest dia i “ja està arreglat”.
Per a la responsable d’Igualtat, “col·lapsar el telèfon significa evidentment que havia un demanda molt més gran de la que havíem calculat pel nombre de denúncies”, entre altres criteris. Aquesta situació ha obligat a reforçar l’equip de personal operador en el servei. El Govern va engegar ahir la campanya que es difondrà en els mitjans de comunicació sobre aquest servei, que funciona les 24 hores del dies i els 365 dies de l’any. La campanya es dirigirà també als immigrants, col·lectiu “especialment castigat” per la violència domèstica. De fet, es distribuirà informació específica sobre el 016 en els locutoris telefònics habitualment freqüentats pels immigrants per a parlar amb els seus països d’origen.