Una organització espanyola va posar en marxa avui una campanya mediàtica a Cambodja per promoure el respecte a les dones i prevenir la violència domèstica que afecta bona part de les llars del país.
“Ens centrem en la prevenció primària per evitar la violència abans que ocorri”, va indicar Marta Gutiérrez, representant de Pau i Desenvolupament a Cambodja, durant la presentació del projecte.
Sota l’eslògan “Els homes bons valoren a les dones”, la campanya s’adreça a la població masculina a través de quatre anuncis de televisió i ràdio, i set cartells publicitaris.
Els anuncis mostren escenes quotidianes de la vida cambodjana on els homes ajuden amb les tasques domèstiques, participen en l’educació dels fills o escolten l’opinió de les seves germanes i esposes.
“La campanya mediàtica és només una primera fase. El 2012 farem una campanya social en què a través de les ONG podrem arribar a totes les províncies del país”, va dir Gutiérrez.
Aquestes accions, que s’estendran fins al 2014, es canalitzaran a través de treballs artístics, l’esport o les xarxes socials.
La iniciativa està adreçada als 3,5 milions d’homes d’entre 15 i 49 anys que hi ha a Cambodja, dels quals un 78% viu en zones rurals.
Una de cada quatre dones a Cambodja és víctima de la violència domèstica, segons un estudi realitzat pel govern en 2008.
La campanya compta amb el finançament de l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID), que ha destinat 10 milions d’euros en programes per a la dona a Cambodja durant els tres últims anys.
En total, gairebé una vintena d’organitzacions i institucions participen en el projecte, entre elles el Ministeri d’Assumptes de la Dona de Cambodja o les espanyoles Associació Solidària Andalusa de Desenvolupament i Psicòlegs sense Fronteres.
Font EFE