Un informe de Nielsen mostra que les usuàries de la web social es deixen aconsellar més que els homes abans de prendre una decisió de compra. El principal recurs: altres opinions en fòrums i xarxes socials.
El 49% de les dones espanyoles confia en l’opinió en línia i els comentaris abocats en la xarxa per altres consumidores a l’hora de provar un producte o anar a un nou establiment, segons l’estudi Women of Tomorrow de Nielsen Online, especialitzada en el mesurament i anàlisi d’audiències.
Les dades conegudes confirmen una tendència que sosté la major sociabilitat, fins i tot en entorns tecnològics, de la dona sobre l’home. De fet, un estudi de Hubsopt on s’analitzava més de 9 milions de comptes mostrava que les dones Dominical un 12% més que els homes. Els resultats d’aquest estudi també revelen que si mirem el percentatge d’usuaris dones i homes veurem que Twitter és més femení que masculí (53% dones, 47% homes).
El recent informe de Nielsen, realitzat entre més de 3.400 dones d’una desena de països com ara Espanya, confirma el paper cada vegada més rellevant de la dona en la presa de decisions relacionades amb l’economia dins i fora de la llar, així com el seu alt poder de prescripció especialment amb la irrupció de les xarxes socials.
La recomanació directa tant offline com online d’altres consumidores resulta ja més efectiva que la mateixa publicitat. De fet, segons l’anàlisi de Nielsen, només el 10% de les dones reconeix estar influenciada pels anuncis convencionals que es troben a la xarxa, mentre que el 73% es deixa aconsellar per les opinions del seu entorn més proper.
En contra de la creença generalitzada, les notícies dels mitjans de comunicació o els anuncis en televisió no ocupen els llocs de cap entre els canals més influents a l’hora de determinar les seves compres, confiant en ells només el 35% i el 26% les dones, respectivament.
Font: Media TIC