Aquest esdeveniment es porta a terme gràcies a l’acord de col·laboració entre dones en xarxa i Telefónica Open Future_. Gràcies també a la col·laboració de Mobile World Centre cedint-nos el local vam poder gaudir d’excel·lents condicions tècniques i de confort, per desenvolupar una profitosa jornada d’empoderament de les dones i del posterior networking.
Lourdes Muñoz
Lourdes Muñoz com a presidenta de Dones en Xarxa va presentar l’acte i a les 4 ponents en aquest especial Emprenedores: Mertxe Pasamontes, Helena Torras, Sara Werner i Mara Balestrini, així com al grup de impulsores de Còctels & Net a Barcelona que són Krme Freixa, Emma Giné, Toñi Herrero, Carmen Jané, Carme Sànchez i la mateixa Lourdes Muñoz
Còctels & Net vol impulsar la conversa entre totes, per a partir de reflexions de les ponents compartir el lema que ens identifica:
**“Coctels&Net bcn – mad és un espai (en comú) per compartir les estratègies que utilitzem les dones per a l’èxit dels nostres projectes”
Com utilitzem les xarxes socials per a l’èxit dels nostres projectes?
Aquesta és la pregunta de sortida que van respondre les convidades
Mertxe Pasamontes @Mertxe
“La xarxa requereix constància i presència, alhora d’anar explorant estratègies noves”
Mertxe Pasamontes va ser de les primeres a estar present a Internet de cara a un objectiu professional. Psicòloga i coach, ens explica la seva experiència personal en les xarxes. Va començar el seu bloc a 2007 per donar-se a conèixer i va entrar a les xarxes socials a partir de twitter i a través d’aquí va entrar a facebook i va començar a veure que això li generava visibilitat. A poc a poc va començar a consolidar aquesta presència en línia.
Tot i que cada vegada és més difícil tenir repercussió a la xarxa pel nombre cada vegada més gran de persones que hi participen, considera que l’estratègia online segueix sent un camí vàlid per donar-se a conèixer. En aquest últim any i mig, el percentatge de sessions de teràpia / coaching … que realitza són 70% en línia i 30% presencials.
Tota la seva estratègia s’ha basat en Internet a part del típic “boca a boca”. La majoria de persones que arriben a ella ho fan a partir del seu bloc i a partir dels podcast que publica des de 2010.
Mertxe conclou que sense la xarxa, no hagués pogut arribar fins on ha arribat.
Recomana ser constant i perseverant. La xarxa requereix constància i presència, alhora d’anar explorant estratègies noves. En el seu cas ella ha creat un curs on line per tenir mes difusió i diversificar estratègies, de manera que persones que no volen o no poden tenir sessions on line, poden trobar solucions a través dels seus cursos.
Helena Torras @htorras
Avui en dia no puc viure sense les xarxes socials
Helena Torras no és només emprenedora i cofundadora de Bwom, sino mentora i Business Angel especialitzada en estrategia global i de ràpid creixement.
Ella es va introduir en el sector tecnològic el 2007 amb una mini inversió i d’una manera diguem … semiprofessional en el seu temps lliure. A causa de que a finals del 2008 un competidor seu va ser comprat per molts diners, deixa el seu treball i es va dedicar professionalment al camp de la inversió i malgrat encerts i errors ha aconseguit l’èxit en els seus projectes.
És a twitter des de 2009, a facebook des fins i tot abans, a instagram és bastant activa i a nivell personal les xarxes l’han ajudat a relacionar-se amb moltes persones.
“Perquè al final a internet transmets què és el que t’agrada i quina és la teva opinió. D’aquesta manera es comparteixen aquestes opinions, i es pot donar suport a moviments sobretot dirigits a dones i això permet coincidir en esdeveniments com aquest on es pot desvirtualizar a aquestes persones amb les que comparteixes interessos “ha apuntat Helena.
Això és el millor que li ha passat a les xarxes socials … aquesta desvirtualització li ha permès tenir molt bones amigues, alguna fins i tot s’ha convertit en sòcia, etc … per tant per a l’Helena, la valoració de l’existència de xarxes socials transparents és molt positiva.
De fet gràcies a la viralitat de les xarxes, la seva última iniciativa creada fa un any, Bwom, també ha tingut molt èxit. Un equip de dones dirigides a dones utilitzant les xarxes com a principal manera de donar-se a conèixer. Les xarxes com a mitjà per compartir experiències amb altres emprenedores.
Sara werner @sara_werner
“De petita volia ser Melanie Griffith a ‘Armas de Mujer'”
Sara Werner es va formar fins … topar contra el “sostre de vidre”. Va descobrir que convertir-se en emprenedora li permetia superar aquest sostre i poder créixer. Va començar a ser-ho amb un gran fracàs, “nosotras.com”. No perquè no fos bé sinó el fracàs va venir pel tema dels socis: “Ull amb els socis!” apunta a la vegada que ens va confessar que amb aquesta experiència va aprendre moltíssim.
Després d’això, i en tan sols 3 mesos, va crear cocunat.com, empresa que ven productes de cosmètica sense tòxics i ja el primer dia d’estar a la xarxa va començar venent un producte.
Ens va comentar que Introduir la tecnologia en els processos d’una empresa et fa ser més efectiu i no tenir grans estructures de personal. Cal ser conscient de la gent amb la que pots comptar. Quan ets una start up la relació és de companys i llavors es converteix en molt important.
“Google ads funciona molt bé” va assegurar, però va buscar altres canals per parlar de cosmeticos sense tòxics. Ens recomana Facebook com a eina. S’acosta molt a Google en aquest sentit perquè a FB pots trobar els usuaris que realment estan interessats en el teu producte, en els teus mateixos sistemes de compra.
Va acabar la seva exposició amb aquesta afirmació: “Començar com a emprenedora no és fàcil … però és possible.”
Mara Balestrini @marabales
“Ser contributiva aportant valor a la xarxa, et fa ser mes rellevant”
Mara Balestrini vol ser presentada com a investigadora encara que participa també per la seva presència a les xarxes i els seus projectes. Mara apunta com no només ha estat important la seva utilització de les xarxes en la seva vida professional, sinó també com la manca de xarxes l’ha condicionat i perjudicat en moltes ocasions.
Mara era periodista a Argentina cap a 2006 quan per curiositat va entrar a twitter i li va obrir la porta del món de la tecnologia. Va començar a escriure mes sobre tecnologia i tot el que va passar entre 2006-2016 va fer que passés de ser una periodista a Còrdova (Argentina) a fer un doctorat amb Intel a Londres sense ser enginyera, és a dir, tot va començar llegint blogs i ficant-se més a Internet .
Va posar en marxa la primera escola de cinema per a mòbils de latinoamerica. Alhora que el periodisme de paper va començar a anar malament, ella va començar a veure els avantatges d’impulsar projectes a la xarxa com el taller de “celumetrajes”.
Gràcies a aquesta iniciativa i a un ajut del servei de cooperació del govern d’Espanya, va recalar a barcelona i llavors es va adonar de la part “dolenta” · de les xarxes socials “online” tenia xarxes online però no tenia xarxes presencials. I tot el que semblava tan potent a twitter a l’hora de la realitat offline, es traduïa en “res” respecte a les possibilitats de treball a causa de la manca de contactes fora de línia.
I això va ser un cop molt fort perquè tot i tenir molts posts publicats, molts seguidors …. el que necessitava en aquell moment era la desvirtualització.
Ho va aconseguir a partir de la seva assistència a esdeveniments del CCCB, publicant les seves opinions en el seu blog i a partir d’aquí col·laborant profesionalment.
El seu últim gran projecte és ideasforchange per a impulsar projectes d’investigació.
Per acabar la seva participació, ens va aconsellar com millorar la reputació en línia.
Estrategias per a col·laborar en linea
- Ser contributiva (aportar valor) esdevenir un node emissor implica mes rellevància.
- Connectar, convertir-se en node connector. Connectar-se entre nosaltres ens aporta avantatge competitiu i genera una situació de suport.
- Col·laborar. La xarxa ens dóna oportunitats entre nosaltres i la col·laboració genera una millora.
- Constància. Com va dir Mertxe: “La xarxa requereix constància”
- Curiositat. Busqueu i pregunteu a la xarxa … i la gent us respondrà!
- Confiança, generar confiança. Si ets persistent la generes i llavors la gent sent que pot contactar amb tu.
Finalment van explicar breument els seus projectes Susana Pi amb Woman ‘s Soul que, donem suport des dons en xarxa, consistent en una plataforma per a dones de base inspiracional. Un projecte Olistico on compartir experiències.
Finalmente explicaron brevemente sus proyectos Susana Pino con Woman’s Soul que, apoyamos desde dones en xarxa, consistente en una plataforma para mujeres de base inspiracional. Un proyecto Olistico donde compartir experiencias.
I Andre Coelho promotor d’una de les startups de Wayra Munich, Saffe.co, que va presentar la seva aplicació de pagament per reconeixement facial: l’usuari paga amb “el seu rostre” i no necessita targetes.
És la primera aplicació de pagament per reconeixement facial. Només es necessita el mòbil per pagar. S’envia la fotografia de la persona al servidor i la informació del pagament de la targeta al processador. El més important és la seguretat. Les imatges només estan compartides amb ells i l’empresa de pagament i es busca que les persones tinguin una experiència millor per pagar. El valor és el teu propi rostre 🙂 Podriem dir que pagues … per la cara;)
Feu click a les Imatges de l’esdeveniment
Aquestes són les assistents al Coctesl & Net 15/06/2016 que han volgut publicar les seves dades de contacte
Amb aquesta llista, a dones en xarxa pretenem animar les dones a vincular-se amb altres dones actives intessada en xarxes & igualtat. Pots seguir també la llista de twitter de @donesenxarxa a aquest enllaç